به گزارش تابناک در همین راستا روزنامه "اندیپندنت" در گزارشی در مورد شاهزاده بسمه بنت سعود بن عبدالعزیز آل سعود و نبرد وی با حکومت سعودی پرداخت و مبارزات وی با حکومت آل سعود که از منزل او در لندن هدایت می شود را مورد بررسی قرار داد.

اندیپندنت در این گزارش نوشت: شاهزاده بسمه، دختر برادر «ملک عبدالله» پادشاه عربستان است. وی ۴۷ سال سن دارد و از همسرش جدا شده است. او مادر پنج فرزند است و از پنج سال پیش در انگلیس اقامت دارد. وی اکنون به یک بازرگان زن، وبلاگ نویس حرفه ای و روزنامه نگار جنجالی تبدیل شده است. او در زمینه های مختلف و حساس که در جامعه عربستان سعودی در جریان است، می نویسد، برای نمونه در زمینه حقوق زنان، فقر، پلیس دینی و غیره.

این روزنامه همچنین در این گزارش افزود: به گفته شاهزاده بسمه، انتقادات وی متوجه عمویش «ملک عبدالله» و دیگر عموهایش نیست بلکه او از برخی وزرا و مدیران ارشد که اداره کنندگان مسائل اجرایی در عربستان هستند، انتقاد دارد. او خود را یک شورشی و طغیان گر نمی داند و موافق تغییر رژیم آل سعود نیست بلکه مشکل اساسی در عربستان را وزرای ناتوان این کشور می داند.

روزنامه اندیپندنت به نقل از این شاهزاده سعودی می نویسد: خاندان آل سعود شامل ۱۵ هزار شاهزاده است که بیش از دو هزار تن از آنان ثروت های میلیاردی و میلیونی دارند. همین ها هستند که قدرت و ثروت را احتکار کرده و در دست خود گرفته اند. هیچ کس هم جرأت انتقاد از آنان را ندارد.

گفتنی است پدر شاهزاده بسمه، مدت زمان کوتاهی پادشاه عربستان بود اما در سال ۱۹۶۴ میلادی برادرش شاهزاده فیصل علیه او کودتا کرد و قدرت را در دست گرفت. سپس ملک سعود به خارج از عربستان تبعید شد. شاهزاده بسمه تحصیل کرده لبنان و لندن است و طی چند وقت اخیر بارها و بارها حکومت سعودی را در موضوعات و زمینه های مختلف مورد انتقاد قرار داده است.