به گزارش واحد مرکزي خبر به نقل از پرس تي وي ، ريکاردو پاتينو، روز دوشنبه در آستانه سفر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران به اکوادور، از روابط کشور خود با تهران حمايت کرد.وي تاکيد کرد که اکوادور به روابط تجاري خود با ايران ادامه ميدهد.

محمود احمدی نژاد در اولین مرحله از سفر روزه خود به کشورهای آمریکای لاتین وارد کاراکاس شد. انتظار می رود رئیس جمهور ایران پس از ونزوئلا به نیکاراگوئه، کوبا و اکوادور نیز سفر کرده و با مقامات عالی رتبه این کشورها پیرامون توسعه روبط متقابل مذاکره کند.

رهبران چهار کشور ونزوئلا، اکوادور، کوبا و نیکاراگوئه در سال‌های اخیر روابط دیپلماتیک و تجاری خود را با ایران افزایش داده و از سوی دیگر در میان درخواست‌های مردمی مبنی بر استقلال از واشنگتن روابط خود را به شدت با آمریکا کاهش داده‌اند.
ايران نيز در سالهاي اخير به دنبال توسعه و افزايش روابط با کشورهاي آمريکاي لاتين بوده است و تلاشهاي مرتبط با آن را يکي از راهبردهاي مهم سياست خارجي خود عنوان کرده است.اين درحالي است که افزايش محبوبيت ايران در کشورهاي آمريکاي لاتين، نگراني شديد و فزاينده واشنگتن را که فعالانه در تلاش است ايران را در انزوا قرار دهد، برانگيخته است.