انتقاد از عملکرد عربستان در بازار نفتی

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، طی مصاحبه‌ای با کانال «روسیه ۱» در روز یکشنبه، ضمن انتقاد از اقدامات فوری عربستان در بازار نفت ، گفت: «اقدامات عربستان برای افزایش تولید نفت غیر منطقی بوده است، زیرا افزایش این نرخ تنها در شرایط استفاده از حجم بالای منابع انرژی پیشنهاد می‌شود».

اخبار بین الملل- نواک تأکید کرد روسیه بر پیشنهادات خود در اوپک‌پلاس اصرار دارد و معقتد است که پیشنهادهایی درستی ارائه داده است. وی گفت که مرور زمان درستی پیشنهادات روسیه را اثبات خواهد کرد.

نواک همچنین در ادامه گفت وضعیت نامناسب بازار نفت همچنان تا پایان سال ادامه خواهد داشت. وی افزود: «در بهترین حالت، ما در پایان سال از این بحران خارج خواهیم شد».

به گفته منابع آگاه، قیمت نفت طی هفته‌های اخیر و در پی شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش مداوم بوده، این امر پس از عدم حصول یک توافق جدید در مورد کاهش تولید نفت در اوپک‌پلاس حاصل شد.

در حالی که روسیه بر کاهش تولیدات نفتی برای مهار کاهش قیمت نفت اصرار داشت، عربستان این پیشنهاد را به طور کامل نپذیرفت و همین امر باعث تعویق چندباره نشست اوپک‌پلاس شده بود.

اوپک‌پلاس اما نهایتا روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که برای جبران سقوط قیمت نفت آن‌هم به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، قصد دارد بیش از یک پنجم تولیدات جهانی را کاهش دهد.