به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، رسانه های مصری گزارش دادند از اولین ساعات صبح امروز، هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم مصر حرکت به سمت میدان التحریر قاهره را برای شرکت در تظاهرات میلیونی موسوم به "نجات انقلاب و تعیین سرنوشت" آغاز کرده اند.

بر اساس این گزارش، برگزاری تظاهرات میلیونی مورد اجماع اکثر احزاب، نیروها و ائتلافهای انقلاب است.

آخرین تظاهرات میلیونی که گروههای مختلف انقلاب شرکت کرده بودند مربوط به اولین سالگرد انقلاب ۲۵ ژانویه است.

شرکت کنندگان در تظاهرات میلیونی امروز بار دیگر جلوگیری از نامزدی بازماندگان رژیم سابق برای انتخابات ریاست جمهوری و تکمیل اهداف انقلاب و پایبندی شورای عالی نیروهای مسلح و دولت موقت به اجرای این اهداف، زندگی، آزادی و عدالت اجتماعی، تغییر ماده ۲۸ اعلام قانون اساسی که مجاز نبودن اعتراض به تصمیمات کمیته عالی ناظر بر انتخابات ریاست جمهوری و تاکید بر ضرورت انتقال قدرت از سوی نظامیان در ۳۰ ژوئن آینده تاکید خواهند کرد.

شرکت کنندگان در تظاهرات امروز همچنین آزادی فوری تمام زندانیان سیاسی را که در جریان حوادثانقلاب و سازماندهی تظاهرات و جلوگیری از محاکمه غیرنظامیان در دادگاههای نظامی و پاکسازی دستگاههای اداری از بازماندگان رژیم سابق مورد تاکید قرار خواهند داد.

از سوی دیگر اکثر احزاب و گروههای انقلابی مصمم هستند در تظاهرات میلیونی نجات انقلاب و تعیین سرنوشت در میدان التحریر شرکت کنند.

بیش از ۵۰ حزب و جنبش و ائتلاف انقلابی درباره مشارکت در تظاهرات میلیونی امروز به توافق رسیده بودند که اخوان المسلمین و حزب آن یعنی آزادی و عدالت، جنبش سلفی و حزب النور، جماعت اسلامی، الوفد، التجمع، جبهه دموکراتیک و … از آن جمله اند.

همچنین پارچه نوشته های زیادی در گوشه و کنار میدان التحریر نصب شده است که بیانگر خواسته های مردم مصر است از جمله : "مخالفت با انحصار قدرت از سوی یک جریان، حکومت نظامیان باید سرنگون شود، انقلاب ما مسالمت آمیز است، هرگز اجازه نخواهیم داد به بازی گرفته شود، قانون اساسی متعلق به تمام مصریهاست، وزیر امور خارجه مبارک هرگز بر مصر حاکم نخواهد شد، کشور باید از بازماندگان رژیم پاکسازی شود، انتخابات ریاست جمهوری سالم و آزاد باید برگزار شود، ما دست در دست یکدیگر از انقلاب حمایت می کنیم، قدرت باید در ۳۰ ژوئن به غیرنظامیان تحویل داده شود."