اگر رئیس دولت آینده تجربه اجرایی نداشته باشد، بسیار مضر است

 سید کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به تاکید برخی جناح ها به ورود نامزد جوان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: مقام معظم رهبری زمانی که درباره جوانگرایی صحبت کردند؛ بعد از آن هم توضیحاتی را ارائه کردند.

او ادامه داد: برای مثال درباره شهید حاج قاسم سلیمانی مثال‌هایی را طرح کرده و گفتند که وی هنوز می توانست مسئولیت های عمده را بر عهده بگیرد و در واقع یک تفسیری ارائه کردند مبنی بر اینکه از جوان ها استفاده شود.

سجادی افزود: باز هم من از فرمایش های ایشان الهام می گیرم و می گویم که منظور از جوان، فرد کم سن و سال نیست؛ گرچه که در برخی از وزارتخانه‌ها و حتی در مجلس هم از افراد جوان استفاده شده و می شود، اما از در بخش هایی که راهبردی است و نیاز به تجربه دارد مانند ریاست جمهوری؛ این جایگاهی است که شخص رئیس جمهور علاوه بر اینکه باید از یک دانش سیاسی، اجتماعی و دینی برخوردار باشد تجربه های اجرایی هم باید داشته باشد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اگر رئیس دولت تجربه اجرایی نداشته باشد بسیار مضر است، برای مثال خود شخص روحانی تجربه اجرایی نداشت و صرفا در جاهایی حضور داشت که نیاز به تجربه اجرایی نبود و در بخش سیاست‌گذاری بود و از همین رو شاهدیم که امروز در این بخش مشکلاتی داریم.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان تاکید کرد: برای ریاست جمهوری یک سری مهارت‌ها لازم است که سن پایین نمی تواند این مهارت ها را داشته باشد، زیرا انسان باید از یک پختگی و دانش و تجربه متراکمی برخوردار باشد تا بتواند شخص دوم کشوری نظیر جمهوری اسلامی ایران باشد.

سجادی گفت: جمهوری اسلامی ایران دغدغه و دشمنان بسیاری دارد و بابت عظمتی که انقلاب اسلامی دارد نمی طلبد که از نیروی خیلی جوان استفاده شود، بلکه باید نیرویی باشد که نه خیلی مسن باشد که توان کار نداشته و نه خیلی جوان که کم تجربه باشد، بلکه از یک نوع جامعیت در ابعاد مختلف بهره ببرد.