پیام های ورود زیردریایی آمریکا به خلیج فارس

 برخی کارشناسان سیاسی اعلام کردند آمدن زیر دریایی های آمریکا و اسرائیل به خلیج فارس معادلات سیاسی منطقه را تغییر نخواهد داد زیرا همه مانور بوده و مقدمه چینی برای عملیات نظامی نیست.

این کارشناسان افزودند: حضور نظامی دریایی در دریای عمان و منطقه خلیج فارس گسترده است و عبور زیردریایی های آمریکایی از دریای سوئز برای امروز نیست اما اهمیت آن در همزمانی اش با سالروز شهادت فرماندهای پیروزی و انتظار آمریکا از انتقام گیری ایران است.

برخی اساتید پژوهش های بین المللی دانشگاه آمریکا نیز گفتند آمریکا نگران انتقام گرفتن ایران از ترور شهید سردار قاسم سلیمانی و همراهان وی است و دولت آمریکا در صدد تقویت حضور نظامی خود در خلیج فارس برای دفاع از منافع خود در منطقه است

کارشناسان افزودند از دیگر نشانه های آمادگی آمریکا در سالروز شهادت قاسم سلیمانی ؛ سفر فرماندهان نظامی برجسته به عراق و سرزمین اشغالی سوریه و دیگر کشورهای منطقه است..

آنها هم چنین تاکید کردند آمادگی نظامی آمریکا در خلیج فارس، پیامی نیز برای هم پیمانان آمریکا در منطقه دارد مبنی بر اینکه آمادگی و توان حفظ امنیت آنان را دارا هستند.

کارشناسان مسائل امنیتی ایران با مرور تحولات منطقه تاکید کردند ورود زیر دریایی های امریکا و اسرائیل به آبهای خلیج فارس فقط یک جنگی روانی نیست بلکه پیامی برای منطقه دارد مبنی بر اینکه عادی سازی امارات و اسرائیل شامل همکاری نظامی نیز است .

کارشناسان تاکید کردند حضور نظامی صهیونیستی در آبهای منطقه خلیج فارس پیامی برای ایران و برخی از کشورهای منطقه دارد مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی خواهان ایجاد پایگاه هایی نظامی در منطقه خلیج فارس است.

کارشناسان مسائل امنیتی ایران، درباره تصمیم دولت امریکا برای حمله به ایران گفتند دولت ترامپ صلاحیت لازم برای حمله به ایران را ندارد زیرا به موافقت کنگره نیازمند است..