واکنش نماینده مسیحیان در مجلس به یاوه گویان رسانه‌های سعودی

 شارلی انویه تکیه ضمن تبریک میلاد  حضرت مسیح (ع)، درباره وضعیت اقلیت های دینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مسیحیان آشوری و کلدانی درکنار برادران و خواهران مسلمان افتخاراتی را رقم زدند که نشان از اتحادی واقعی و رنگین کمانی از تعامل واقعی اقوام و ادیان در کشور دارد.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس با قدردانی از مقام معظم رهبری بابت صدور پیام تبریک به مناسبت ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) ادامه داد: از همه همکارانم در مجلس،مسئولین کشوری و لشگری که با ارسال پیام تبریک این عید به مسیحیان، تبریک گفتند کمال سپاس و امتنان دارم.

وی افزود: این پیام‌های تبریک مایه دلگرمی برای مسیحیان ایرانی بوده و پاسخ محکمی به یاوه گویی‌های مدعیان حقوق بشری است که با طرح ادعاهایی همچون زندگی سخت و رقت بار  مسیحیان در ایران بر طبل رسوایی خود کوبیدند.

انویه تکیه تاکید کرد: به صراحت می گویم که مسیحیان ایران در عرصه های مختلف ملی از جمله جبهه و جنگ زیر پرچم سه رنگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پا به پای برادران مسلمان خود حضور داشته که تعدادی شهید و جانباز نیز تقدیم انقلاب کرده‌اند.

وی ابراز کرد: زندگی در کشوری که احترام به دین و ارزش ها و اعتقادات را سرلوحه کار خود قرار داده، و آن را قابل احترام و ستایش می داند برای مسیحیان افتخار است.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مسیحیان ساکن ایران در کمال آرامش مراسم های مذهبی، فرهنگی، هنری و ورزشی با حمایت قاطع دولت جمهوری اسلامی ایران برگزار کردند.

وی بیان کرد: زندگی در نظام جمهوری اسلامی ایران و بهره‌مندی از نعمت‌های پر برکت آن، نعمت بزرگی است که بخاطرش همیشه شکرگزاری می کنیم.

انویه تکیه تاکید کرد: به لطف جمهوری اسلامی ایران برای نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس شرایطی فراهم شده تا از طریق موافقت یا مخالفت با طرح ها و لوایح در تصمیم گیری های کلان کشور مشارکت داشته باشند.

وی افزود: شبکه های تلویزیونی فارسی زبان معاند با توسل به دروغ و ریاکاری و وارونه نشان دادن واقعیت ها به دنبال مخاطب هستند، برای همین باید زندگی مسیحیان ایران را از نزدیک ببینند.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس تصریح کرد: تشویش اذهان عمومی یکی از شگرد های معروف شبکه های معاند بوده که با تدبیر رهبر فرزانه انقلاب،جهاد گران و تلاشگران عرصه سیاست در ایران ناکام مانده است. مسیحیان ایران در کمال آرامش، امنیت، صحت مراسم های دینی را برگزار می کنند که این موضوع در واقعیت قابل لمس است.

انویه تکیه تصریح کرد: از نظر دینی در اقلیت هستیم اما از نظر ایرانی بودن اکثریت هستیم، ما به عنوان ایرانیان آشوری خودمان را در نظام جمهوری اسلامی ایران مسئول می دانیم و در اصول چارچوب نظارتی به مقررات کشورمان پایبند هستیم.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس با اشاره به لجن پراکنی های یکی از تلویزیون های معاند فارسی زبان درباره وضعیت مسیحیان ایران گفت: یکی از عجایب جهان عوض شدن جای مدعی و پاسخگوست به گونه ای که ناقضان حقوق ادیان الهی در شبکه های پوشالی خود با بهره گیری از کارشناسان اجاره ای به طرح ادعاهای مضحک حقوق بشری می پردازند.

وی ادامه داد: عربستان که با افتخار در صدر کشور ناقض حقوق بشر قرار دارد باید پاسخگوی وضعیت زندگی اقلیت های دینی در این کشور باشد. غربی ها با پی بردن به خودکفایی و مقتدر بودن ایران در عرصه های اقتصاد، انرژی و نظامی، پروژه ایران ستیزی را راه اندازی کردند اما از هر نظر به اهدافشان نرسیدند حالا هم  مباحث بی ارزشی را بیان می کنند.

وی ادامه داد: در آستانه سال نو میلادی می بایست طبق رسوم دینی جشن کریسمس داشته باشیم اما امسال فقط بخاطر کرونا و رعایت پرتکل های بهداشتی برگزار نمی شود. مسیحیان همواره با حمایت دولت جشن ها و مراسم های خود را برگزار می‌کردند که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم ها برگزار نشد، اما شبکه ایران اینترنشنال می‌خواهد به دروغ القا کند که دولت جمهوری اسلامی ایران از برگزاری جشن سال نو مسیحیان جلوگیری کرده است.

وی خاطر نشان کرد: به یاوه گویان سعودی می گویم که عدم برگزاری جشن سال نو مسیحیان ربطی به دولت ایران ندارد بلکه فقط و فقط بخاطر شرایط کرونایی حاکم بر کشور است و در برگزاری مراسم هیچ مشکلی نداریم.