شایعات جدید درباره رد صلاحیت های انتخابات 1400

  بنا به اعلام سخنگوی شورای نگهبان تصمیم نهایی درباره صلاحیت نامزدها در جلسه سه‌شنبه گرفته می‌شود اما بازار شایعات داغ است. برخی رسانه‌ها طولانی شدن بررسی صلاحیت‌ها را ناشی از اختلاف نظرهایی درباره یکی دو داوطلب شناخته شده‌تر عنوان کرده‌اند. نکته قابل توجه آنکه در بین اسامی اعلامی به عنوان گزینه‌های رد صلاحیتی فقط اصلاح‌طلبان دیده نمی‌شوند. مثلا شایعه شده که محسن رضایی نیز به خاطر وضعیت جسمانی رد صلاحیت خواهد شد! انتشار ویدئویی از پا به توپ شدن و ورزش کردن او همزمان با بالا گرفتن این شایعات نیز شاهدی بر این مدعا است که تیم رسانه‌ای و حامیان او سعی دارند از این طریق صحت کامل و توانایی جسمی وی را به نمایش گذارند.

در عین حال اخباری غیررسمی از احتمال رد صلاحیت علی لاریجانی به گوش می‌رسد و شایعات قوی‌تری درباره رد صلاحیت اسحاق جهانگیری وجود دارد. «فردا» نیوز قادر به تایید و تکذیب هیچ کدام از این اخبار نیست اما این طور که به نظر می‌رسد فرایند احراز صلاحیت نامزدها در این دوره از انتخابات پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. 

از این رو است که روزنامه‌ها و رسانه‌های مجازی مدام اخبار منتشر شده در این باره و حتی شایعات و زمزمه‌ها پیگیری و منتشر می‌کنند. مثلا روزنامه «ایران» در گزارش امروز خود ضمن اشاره به خبرسازی‌های اخیر نوشت که «در تازه‌ترین این شایعات، کانال‌های خبری و حساب‌های توییتری از رد صلاحیت یکی از چهره‌های مطرح داوطلب به دلیل حضور فرزندش در یکی از کشورهای غربی خبر دادند. یکی از نمایندگان مجلس هم  از ارسال مدارک تخلف و احراز جرم داوطلب دیگری به شورای نگهبان به منظور رد صلاحیت وی سخن گفت. رسانه دیگری از رد صلاحیت داوطلب دیگری به دلیل وخامت شرایط جسمی او خبر داد و بعضی‌ها هم نسبت به جایگاه و مسئولیت مهم یکی از نامزدها و ورود او به رقابت انتخابات با حفظ سمت ابهاماتی مطرح کرده‌اند.

با این حال فردا آخرین جلسه اعضای شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

برگزار می‌شود. این را عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورا در گفت‌و‌گو با شبکه خبر اعلام کرد.»