مقام آمریکایی: در صورت تشدید تنش هسته‌ای از سوی ایران به آن پاسخ خواهیم داد!

یک مقام‌ آمریکایی اعلام کرد در صورتی که تشدید تنش هسته‌ای از سوی ایران صورت پذیرد، آمریکا به شکلی مناسب به آن پاسخ خواهد داد.

این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، در گفتگو با خبرگزاری رویترز امروز (چهارشنبه) اعلام کرد در صورتی که آنچه که مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با ایران توافق کرده، اجرایی شود، انتظار می‌رود که نشست ویژه‌ای برای رؤسای آژانس پیش از پایان سال جاری میلادی برگزار نشود.

او همچنین اعلام کرد: در صورتی که هرگونه تشدید تنش هسته ای جدید ( از سوی ایران) ایجاد شود، به شکلی مناسب به آن پاسخ خواهیم داد.

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی بیان می‌شود که ساعاتی پیش رسانه‌های خبری اعلام کردند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار بیانیه‌ای از نصب دوباره دوربین‌های سایت هسته‌ای «تسا» در کرج در چند روز آینده و حصول توافق با ایران برسر نصب این دوربین‌ها خبر داد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «براساس توافق بین رافائل گروسی، مدیرکل آژانس و محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، در آینده نزدیک دوربین‌های نظارتی جدید در کارگاه ساخت قطعات سانتریفیوژ در کرج نصب خواهد شد.»

این دوربین‌ها جایگزین دوربین‌های پیشین خواهند بود که سال گذشته از تأسیسات کرج برداشته شدند.

مقام آمریکایی: در صورت تشدید تنش هسته‌ای از سوی ایران به آن پاسخ خواهیم داد!

رافائل گروسی در بخشی از این بیانیه گفت: «توافق امروز تحول مهمی در نظارت ما بر سایت کرج و راستی‌آزمایی و فعالیت‌های نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران حاصل خواهد کرد. ما به رایزنی‌های سازنده در آینده امیدواریم. در ادامه این روند، مجموعه‌ای از تبادل اطلاعات و ارزیابی‌ها میان ایران و آژانس رد و بدل خواهد شد تا مسائل باقی مانده نیز حل‌وفصل شود.»

پس از آن، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین، در پیامی توافق میان کشورمان و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برسر دوربین‌های سایت هسته‌ای کرج را تبریک گفت.