مجلس بودجه شرکتهای دولتی را به طور کلی اصلاح کند

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی در گفت‎وگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز با بیان این که زحمات زیادی برای تدوین و تنظیم بودجه ۱۴۰۱ کشیده شده است، اظهار داشت: از این رو ما باید برای بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ یک برنامه درستی را مد نظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دولتی بیشترین بودجه دولت را به خود اختصاص داده‌اند، اظهار داشت: تقریباً مجلس نسبت به فعالیت و نام این شرکت‌ها آشنایی ندارد، این در حالی است که این شرکت‌ها بیشترین بودجه را از دولت دریافت می‌کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید مجدد بر این نکته که هویت برخی از این شرکت‌ها مشخص نیست، بیان داشت: متاسفانه برخی از این موارد و نام‌های منعکس شده، شرکت نیستند و اما نامشان در بودجه شرکت‌های دولتی آورده شده است.

آقاتهرانی تاکید کرد: بنده معتقدم مجلس شورای اسلامی باید به این فکر بیفتد که به صورت کلی اصلاحی در جهت بودجه شرکت‌های دولتی انجام دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با اصلاح ساختار بودجه ۱۴۰۱ تاکید کرد: باید به اصلاح ساختار در بودجه سال ۱۴۰۱ عمل شود.

آقاتهرانی در ادامه با اشاره به دیپلماسی اقتصادی و منطقه‌ای مجلس و دولت و توافقات صورت گرفته در این بخش اظهار داشت: دیپلماسی اقتصادی و منطقه‌ای که مد نظر دولت و مجلس قرار دارد، حتماً کار موثری است و باید با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد.

وی بیان داشت: ما باید با کشور‌های همسایه و منطقه تعامل داشته باشیم و این تعامل هم باید بر مبنای اصول، قواعد و قوانینی باشد که در کشور ما حکمفرماست.

مجلس بودجه شرکتهای دولتی را به طور کلی اصلاح کند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: باید در راستای تعاملات منطقه‌ای حفظ منافع ملت و مردم به خوبی منظور شود.

آقاتهرانی تصریح کرد: بنده فکر نمی‌کنم که این رویکرد، رویکرد درستی باشد که بخواهیم از دیگران ببریم و این مسیر را ادامه دهیم.