تاثیر توافق در افزایش تولید و صادرات نفتی/ ظرفیت تولید بیش از 4 میلیون بشکه نفت در روز را داریم

شهریار حیدری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به افزایش ظرفیت تولید نفت پس از هرگونه توافق ایران با گروه 1+4 گفت:یکی از موضوعات اصلی تحریمی، بحث تحریم نفتی و مالی ما است.

وی تاکید کرد: قاعدتا هیچ گونه محدودیتی بعد از برداشته شدن تحریم ها برای تولید و صادرات نفت ایران وجود ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: بنابراین در این شرایط ما هرچقد بتوانیم نفت تولید کرده و سقف تولید را افزایش دهیم به نفع ماست و ما می توانیم این نفت را صادر کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در حال حاضر تولید و صادرات نفت ما محدود است،بیان کرد: البته در حال حاضر هم انچه که تولید می کنیم صادر می شود ولی به دلیل ممانعت از فروش شرکت های خارجی و بهره برداری از میادین نفتی، درحال حاضر سقف تولید بالا نیست که بتوانیم در حد مورد انتظار نفت به سایر کشورها صادر کنیم.

حیدیری اظهارکرد: بنابراین با لغو تحریم ها فعالیت های شرکت های داخلی و خارجی شروع می شود و تولید بالا می رود و به تبع آن صادرات هم بیشتر خواهد شد.

تاثیر توافق در افزایش تولید و صادرات نفتی/ ظرفیت تولید بیش از 4 میلیون بشکه نفت در روز را داریم

این نماینده مجلس بیان کرد: حتما هرگونه توافق در افزایش تولید نفت تاثیر گذار خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: افزایش تولید نفت به سیاست های دولت بازمی گردد لذا قبلا دولت تا 4 میلیون بشکه نفت تولید می کرد و در حال حاضر تولید نفت خیلی کمتر از این عدد است و در صورت توافق حاصله، تولید نفت به بیش از 4 میلیون بشکه در روز خواهد رسید چراکه ما عضو اوپک هستیم و تقریبا سیاستهای ایران در همان چارچوب تعریف شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به تحریم های سال های گذشته ما همواره با کمبود تولید و صادرات مواجه بودیم لذا انشالله با لغو تحریم ها هم شرکت های داخلی و خارجی در میادین نفتی فعالیت می کنند و سقف تولید بالا می رود و نهایتا صادرات نفت به سایر کشورها بیشتر خواهد شد.