فرزین بازار ارز را ساماندهی خواهد کرد

 حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی با اشاره به انتصاب محمدرضا فرزین به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی گفت: با آمدن فرزین شاهد ثبات در بازار ارز و مقابله با دلال بازی‌ها و سفته‌بازی‌ها در این بازار خواهیم بود.

وی افزود: فرزین فردی قاطع است و می‌تواند بازار ارز را ساماندهی کند و با آمدن وی شاهد خواهیم بود که آرامش بر بازار ارز حاکم شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای فرزین دارای سوابق کاری روشن و مشخصی است و ریاست وی و اقداماتش در سازمان هدفمندی یارانه‌ها در دولت دهم از نمونه اقدامات موفق در سوابق کاری وی است.

میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: فرزین می‌تواند قیمت ارز در بازار را کنترل کند و به مقابله با دلال بازی‌ها و سودجویی‌ها در این بازار بپردازد.

 «محمدرضا فرزین» که از هشتم دی سکاندار بانک مرکزی شده، دکترای اقتصاد داشته و عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با رتبه دانشیاری است؛ وی از سال گذشته مدیرعامل بانک ملی بوده و پیش از آن نیز رئیس هیأت مدیره بانک کارآفرین و در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ مدیرعامل آن بانک بوده است.

فرزین بازار ارز را ساماندهی خواهد کرد

عضویت حقیقی شورای پول و اعتبار به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور، عضویت در هیأت مدیره بانک کشاورزی، دبیری کارگروه طرح تحول نظام بانکی و دبیری کارگروه ارزش‌گذاری پول ملی از دیگر سوابق فرزین در حوزه پولی و بانکی است.