برگزاری ۵۱۷ هزار دادگاه مجازی در سال گذشته

مسعود ستایشی در نشست خبری امروز ضمن تبریک فرارسیدن عید غدیر گفت: قوه قضاییه هم پای ملت ایران آماده برپایی جشن بزرگ و سراسری غدیر خم در سراسر کشور است.

وی  "اهانت اخیر دست های ناپاک صهیونیست بین المللی به ساحت قرآن کریم" را محکوم کرد و گفت: عصبانیت شدید صهیونیست از کنگره عظیم حج، منجر به ارتکاب اهانت وقیحانه ای شد که در غرب اروپای به ظاهر متمدن واقع شد.

وی  ادامه داد: در روزهای پایانی هفته قوه قضاییه و در روز ششم تیرماه توفیق داشتیم در معیت ریاست قوه قضاییه و دیگر مسئلان قضایی خدمت مقام معظم رهبری شرف یاب شویم. ایشان ما را مورد عنایت قرار دادند و در آن جلسه معنوی و بسیار ارزشمند، از مجموعه  رهنمودهای حکیمانه رهبری بهره مند شدیم. اعلام تصمیم حکیمانه ایشان نسبت به معضلات مبتلابه در سیستم قضایی از جمله نگاه هوشمندانه رهبری در مورد اسناد عادی می‌تواند بار سنگینی را از  دوش قوه قضاییه بردارد و از ایشان سپاسگزاریم و اعلام می دارم که کارگروه‌های کارشناسی و تخصصی از هم اکنون فعال و درصدد راهکارهای جدید در این مسیر برآمدند.

وی ادامه داد: ما در سال ۱۴۰۱،  ۵۱۷ هزار دادگاه را  به صورت مجازی برگزار کردیم که باعث کاهش اطاله دادرسی و کاهش مراجعات مردم و...  شد. در سال جاری بالاتر از این اعداد را شاهد خواهیم بود و ان شاءالله شاهد این باشیم که ابعاد و زوایای سند تحول محقق شود.

ستایشی