پنتاگون:«پیروزی روسیه» بدتر از مرگ غیرنظامیان با بمب خوشه‌ای است!

کالین کال، معاون سیاسی وزیر دفاع آمریکا با دفاع از تصمیم کاخ سفید در تایید کمک امنیتی دیگری به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار به اوکراین که مهمات خوشه‌ای را نیز دربرمی‌گیرد، بدون هیچ تاسفی تاکید کرد که به رغم آگاهی از عواقب ویرانگر بمب‌های خوشه‌ای برای غیرنظامیان، اما «شکست روسیه » ارزش بیشتری دارد!

کال در پاسخ به این پرسش که آیا پنتاگون به متحدانش ضمانت داده که این مهمات (بمب‌‎های خوشه‌ای) آسیب زیادی برای غیرنظامیان به بار نخواهد آورد یا خیر، مدعی شد: من هم به اندازه دیگران، درباره شرایط بشردوستانه نگران هستم و دغدغه دارم اما بدترین اتفاق برای غیرنظامیان در اوکراین این است که روسیه پیروز شود. بنابراین، اینکه آنها پیروز نشوند، مهم است.

وی اضافه کرد که کی‌یف متعهد شده تا در مناطق شهری غیرنظامی‌نشین، از بمب‌ خوشه‌ای استفاده نکرده و علاوه بر این، قول داده تا سوابق مکان‌هایی که در آن از این تسلیحات استفاده می‌کند را نگه دارد تا عملیات مین‌روبی بعد از جنگ تسهیل شود. وی همچنین مدعی شد که ارسال این مهمات به اوکراین صرفا اقدامی «موقتی» است و زمانی که حامیان غربی کی‌یف تولید بمب‌های متعارف را افزایش دهند، روند ارسال بمب خوشه‌ای به اوکراین هم متوقف خواهد شد.

پنتاگون:«پیروزی روسیه» بدتر از مرگ غیرنظامیان با بمب خوشه‌ای است!

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در گفت‎وگو با سی‌ان‌ان تصمیم تامین بمب‌های خوشه‌ای برای اوکراین را «دشوار» توصیف کرد و مدعی شد که او تحت تاثیر این مساله که هم کی‌یف و هم واشنگتن کسری مهمات متعارف را حس کرده‌اند، این تصمیم را گرفته و اضافه کرد که اوکراین برای آنکه به ضدحملاتش ادامه داده و روسیه را به عقب براند، به این مهمات «نیاز» دارد.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا در بیانیه‌ای این اقدام آمریکا را ناشی از عجز واشنگتن خواند و تاکید کرد که غرب نمی‌خواهد بپذیرد که ضدحملات اوکراین راه به جایی نمی‌برد.