ماجرای نقشه ترامپ برای حمله به ایران| وقتی ایران کار دست ترامپ داد

براساس گزارش‌های منتشر شده در ماه گذشته دادستان‌های فدرال به فایلی صوتی از یک جلسه‌ای در تابستان ۲۰۲۱ دست یافته اند که در آن "دونالد ترامپ " رئیس جمهور پیشین امریکا اذعان می‌کند که یک سند محرمانه پنتاگون درباره حمله احتمالی به ایران را نگه داشته است.

در حال حاضر این فایل صوتی به یکی از شواهد مجرمانه‌ای تبدیل شده که مقام‌های فدرال ایالات متحده از آن برای گشودن پرونده‌ای علیه ترامپ پس از جستجوی ملک مارالاگوی او در پالم بیچ فلوریدا استفاده کرده اند.

پیامد حقوقی و سیاسی این فایل و تعداد بی شماری از فعالیت‌های مجرمانه ترامپ کماکان قابل مشاهده هستند. آیا ترامپ در نهایت راهی زندان خواهد شد یا بار دیگر برای دومین بار راهی کاخ سفید می‌شود و پشت میز بیضی شکل آنجا خواهد نشست؟

"نیویورک تایمز" گزارش داده که مجموعه احکام بالقوه علیه ترامپ حکم مجازات ۲۴۰ سال زندان را برای او در نظر گرفته است اگرچه محکومیت تقریبا هرگز منجر به حداکثر مجازات نمی‌شود. با این وجود، این کیفرخواست ترامپ را با چشم انداز دلخراشی مواجه می‌سازد حتی زمانی که قصد دارد دوباره رئیس جمهور امریکا شود.

ترامپ نه اولین و نه تنها رئیس جمهور ایالات متحده است که مشکلات حقوقی داشته اند. "بیل کلینتون" و "ریچارد نیکسون" روسای جمهوری اسبق امریکا مانند "وارن هاردینگ" رئیس جمهور امریکا در دهه ۱۹۲۰ میلادی درگیر مشکلات حقوقی بودند. با این وجود، سیستم حقوقی ایالات متحده تنها سازوکار موجود برای طرح اتهامات کیفری علیه روسای جمهور ایالات متحده نبوده است.

برای مثال، بوش و نیکسون به دلیل جنگ افروزی‌های شان همواره با اتهامات احتمالی در سراسر جهان به عنوان جنایتکار جنگی قلمداد شدن مواجه بودند. دادگاهی در مالزی در سال ۲۰۱۵ میلادی از بوش، دیک چنی معاون وقت او، دونالد رامسفلد وزیر دفاع اسبق امریکا و چندین تن از مشاوران حقوقی تیم بوش به عنوان جنایتکاران جنگی و مرتکبان شکنجه و رفتار غیر انسانی یاد کرد و آنان را محکوم نمود.

نفرت وسواس گونه از مسلمانان

با این وجود، امروز شاهد یک مورد بسیاری قوی از رفتار‌های جنایتکارانه ترامپ هستیم. در "نیویورک تایمز" اشاره شده که سندی در مرکز مشکلات حقوقی ترامپ قرار دارد که طرح حمله نظامی به ایران بوده است. شگفت انگیز نیست؟ در سند اشاره شده که ترامپ با افتخار این طرح را به اطرافیان اش نشان داده است. با این وجود، این سند یک پرسش را ایجاد می‌کند: زمانی که ترامپ دیگر رئیس جمهور نبود یک طرح نظامی دقیق برای حمله به ایران در اقامتگاه شخصی او چه می‌کرد؟ آیا این مرد متوهم است و حاضر نیست این واقعیت را بپذیرد که در انتخابات شکست خورده و جعبه‌هایی حاوی اسناد را روی یکدیگر احتکار می‌کند که صرفا یک رئیس جمهور ایالات متحده باید به آن دسترسی داشته باشد؟

اکنون گزارش جدیدی داریم که می‌گوید ترامپ به جعبه‌هایش وابستگی روانی دارد: "رئیس جمهور سابق مدت‌هاست که کاغذ‌ها و اقلام دیگر را در کارتن‌هایی ذخیره کرده و دوست داشت آن‌ها را نزدیک خود نگه دارد. دستیاران اش آن اقلام و اسناد را مواد "ذهن زیبا" نامیده بودند".

در واقع، "ذهن زیبا" اشاره به چه چیزی دارد؟ اشاره به کتاب و فیلمی است که زندگی "جان نش" ریاضیدان برنده جایزه نوبل اقتصاد و مبتلا به اسکیزوفرنی را به تصویر می‌کشد و "راسل کرو" نقش او را بازی کرده است. او دیوار دفتر خود را با بریده‌های روزنامه پوشانده بود با این تصور که یک رمز روسی بر روی آن وجود دارد که او باید آن را رمزگشایی کند.

با این وجود، در صورتی که میلیون‌ها امریکایی باوری مانند ترامپ داشته باشند از جمله تقریبا کلیت تشکیلات حزب جمهوری خواه در آن صورت باید چه کرد؟ یکی از سرنخ‌های آشکار حداقل یکی از جنبه‌های رفتار جنایتکارانه احتمالی ترامپ نفرت شیطانی او از مسلمانان است. البته نگرش تنفرآمیز او نسبت به مسلمانان به طور عام و ایران به طور خاص آشکار شده است. البته لازم است رفتار بیمارگونه ترامپ در قبال ایران را در بستر‌های متعددی درک کرد که کمترین آن تنفر روانی او از مسلمانان است که در اقدام بدنام او برای ممنوعیت یا محدود کردن و یا حذف امکان صدور ویزا و مهاجرت مسلمانان به ایالات متحده قابل مشاهده بود. کشور‌های مسلمان بخشی از کشور‌هایی بودند که ترامپ از آن‌ها تحت عنوان "کشور‌های کثیف" یاد کرده بود.

ماجرای نقشه ترامپ برای حمله به ایران| وقتی ایران کار دست ترامپ داد

ایران در تیررس ترامپ قرار دارد

ترامپ تنها یک سال پس از به قدرت رسیدن با دلجویی از مدیران حوزه‌های انتخاباتی صهیونیستی خود از توافق هسته‌ای ایران خارج شد توافقی که دستاورد سیاست خارجی اوباما سلف او بود. پس از آن بود که ترامپ باعث منزوی و دور شدن ایالات متحده از متحدان اروپایی خود شد و پیش از مذاکره هسته‌ای مخاطره آمیز با کره شمالی بذر عدم اعتماد را کاشت.

سپس ترور هدفمند "قاسم سلیمانی" ژنرال ایرانی در سال ۲۰۲۰ توسط پهپاد تهاجمی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد در عراق رخ داد و او بر اثر این رخداد جان اش را از دست داد. ترامپ پس از ترور ژنرال سلیمانی گفت:"دیشب به دستور من ارتش ایالات متحده یک حمله دقیق بی عیب و نقص را با موفقیت انجام داد. سلیمانی در حال طراحی حملات قریب الوقوع و شوم علیه دیپلمات‌ها و پرسنل نظامی آمریکایی بود، اما ما به زندگی اش پایان دادیم".

ممکن است افرادی وجود داشته باشند که تمایل داشته باشند سخنان ترامپ را باور کنند با این وجود، آنان باید بدانند که آخرین شمارش نشان می‌دهد که ترامپ در مجموع ۳۰۵۷۳ ادعای نادرست یا گمراه کننده در طول چهار سال ریاست جمهوری اش مطرح کرده بود.

سپس تهدید‌های ترامپ برای تخریب اماکن فرهنگی ایران مطرح شد. ترامپ در مجموعه توئیت‌هایی نوشته بود:" اگر ایران به آمریکایی‌ها یا دارایی‌های آمریکایی حمله کند آمریکا ۵۲ مکان ایرانی را هدف قرار می‌دهد. برخی از آن اماکن در سطح بسیار بالا و مهمی برای ایران و فرهنگ آن کشور قرار دارند و کلیت ایران خیلی سریع و خیلی سخت ضربه خواهد خورد".

متاسفانه میلیون‌ها امریکایی اراذل و اوباشی از نوع ترامپ را دوست دارند و آنان را گرامی داشته و یا به آنان رای می‌دهند.

اکنون فاش شده که ترامپ دستور داده بود تا یک طرح کامل برای حمله نظامی به ایران داشته باشد و زمانی که پیش از ترک کاخ سفید وقت اجرای آن برنامه را نداشت نقشه‌ها را در جعبه‌های "ذهن زیبا" به خانه خود برده بود. با این وجود، حتی به عنوان کنایه از یک کتاب یا یک فیلم نیز ترامپ ذهن زیبایی ندارد. برنامه‌های او برای حمله به ایران بر اساس مدل تهاجم پیشینیان اش به افغانستان و عراق ممکن است تاکنون محقق نشده باشد و در جعبه "ذهن زیبا" او باقی مانده باشند یا در واقع ممکن است او را به زندان بیاندازد. با این وجود، قرار نیست جهان برای چنین نتیجه عادلانه‌ای نفس خود را حبس کند. مشکل عمیق‌تر در تعداد زیادی از رای دهندگان آمریکایی است که عجله می‌کنند تا او را به کاخ سفید بفرستند تا یک بار دیگر هر کاری که می‌خواهد انجام دهد.