عملیات طوفان‌الاقصی در تاریخ ثبت و ماندگار خواهد شد

  مهدی فضائلی در تحلیل فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر غیرقابل ترمیم بودن زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی با توجه به عملیات طوفان الاقص ی اظهار کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که رژیم صهیونیستی طی بیش از ۷۰ سال گذشته و از زمان اشغال و حضور در سرزمین‌های اشغالی تاکنون انجام داده است ایجاد هیمنه بسیار عظیم و پرابهت بود تا حدی که بعد از جنگ ۱۹۶۷ اعتماد به نفس کشورهای عربی تا حدود زیادی گرفته شد.

وی افزود: بعد از اینکه چند کشور خود را برای حمله رژیم صهیونیستی آماده کرده بودند، صهیونیست‌ها با پیشرفتی که داشتند به این کشورها حمله ‌کرده و تجهیزات آنها را از بین بردند و اتفاقات بسیار تلخی برای جهان اسلام رقم خورد.

این فعال رسانه ای ادامه داد: در آن زمان شرایط فلسطینی‌ها در مناطق اشغالی خیلی سخت‌تر شد و با انواع حمایتی‌هایی که کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی داشتند هیمنه این رژیم روز به روز خود را مستحکم‌تر نشان می‌داد و کسی جرات برخورد با صهیونیست‌ها را نداشت.

فضائلی بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به‌تدریج اتفاقاتی رخ داد و حزب‌الله در لبنان و جبهه مقاومت تشکیل و ضربات به رژیم صهیونیستی آغاز شد و مقاومت فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی در همه این سال‌ها، فراز و فرودهای فراوانی داشت.

وی افزود: شاید سنگین‌ترین ضربه در ابتدای این حرکت‌ها نسبت به صهیونیست‌ها از ناحیه جنوب بود و بعد اتفاقات دیگری افتاد اما رژیم صهیونیستی همچنان با تصویری به عنوان یک ارتش قوی و ارتش چهارم دنیا به لحاظ اطلاعاتی و امنیتی، سازمان‌های مخوف و مسلط و دارای اشراف اطلاعاتی بسیار بالا در ذهن‌ها شکل گرفته بود.

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: به لحاظ اطلاعاتی و امنیتی، طراحی عملیات طوفان الاقصی و اجرای آن در شرایطی که رژیم صهیونیستی به مجهزترین امکانات دسترسی دارد هیمنه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را فرو ریخت.

فضائلی اضافه کرد: متعاقب مباحث اطلاعاتی، به لحاظ عملیات نفوذ نیروهای گردان‌های عملیاتی حماس به داخل شهرک‌های صهیونیستی و تسلط بر این شهرک‌ها، تعداد اسیر و تلفاتی که از اینها گرفته شد بی‌سابقه است. اگر به اقدامات بیش از ۷۰ سال رژیم صهیونیستی نگاه کنید، همه عملیات‌هایی که انجام می‌شد در حد ۲، ۳ نفر زخمی و یک نفر کشته بود حتی در جنگ ۳۳ روزه نیز با یک اسیر و دو کشته نهایتا آن عملیات انجام شد و سپس تبادل سنگینی صورت گرفت و تعداد بسیار زیادی از اسرای لبنان آزاد شدند.

عملیات طوفان‌الاقصی از همه جهات بی‌سابقه است

فضائلی ادامه داد: عملیات طوفان الاقصی از همه جهات بی‌سابقه است چراکه هم هیمنه اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی را در هم شکست و هم بهت و وحشت در سرزمین‌های اشغالی ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: اکثر قریب به اتفاق ساکنان فعلی این سرزمین‌ها، یهودیانی هستند که از سراسر دنیا با وعده و وعید جمع‌ شده‌اند و مناطق مسلمانان را اشغال و تصاحب کرده و آنها را کشته و سکونت کرده‌اند و به عنوان یک محل امن برای آنها تلقی می‌شد اما این عملیات همه این اهداف را به هم ریخت و به احتمال زیاد ما شاهد مهاجرت معکوس و گسترده خواهیم بود و فراری که در این ایام صورت گرفته نیز کاملا روشن و گواه این قضیه است.

این کارشناس رسانه بیان کرد: فرمایشات رهبر انقلاب که فرموده‌اند زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی غیرقابل ترمیم است واقعیتی غیرقابل انکار است که از این به بعد هر روز بیشتر خود را نشان می‌دهد و قطعا نه تنها تحولات فلسطین بلکه تحولات منطقه، تحت تاثیر این عملیات دگرگون می‌شود و نقطه عطفی خواهد بود.

عملیات طوفان‌الاقصی در تاریخ ثبت و ماندگار خواهد شد

فضائلی افزود: همانطور که از سوی کارشناسان عنوان شده از این به بعد در تحلیل‌هایمان باید بگوییم تحولات قبل از عملیات طوفان‌الاقصی و تحولات بعد از آن و این موضوع نقطه عطف بسیار جدی و مهمی است که حتما در تاریخ ثبت و ماندگار خواهد شد.

وی در ارزیابی خود از جایگاه رژیم صهیونیستی در افکار عمومی گفت: اگر بخواهیم این موضوع را به شکل واقعی بررسی کنیم واقعیت این است صهیونیست‌ها در میان ملت‌ها چهره منفوری دارند و از سال‌ها پیش به دلیل اینکه متوجه این واقعیت شده‌اند مجموعه‌های بسیاری را به‌کار گرفته‌اند تا تصویرسازی کرده و تصویر نفرت انگیزی که در ذهن اکثریت مردم دنیا وجود داشت را اصلاح کنند.

تحلیلگر مسائل سیاسی عنوان کرد: نظام استکباری و جریان رسانه‌ای حاکم بر دنیا و غرب نیز همواره در خدمت این رژیم بوده‌اند. بسیاری از این رسانه‌ها که اکنون خودشان مالکان صهیونیسم و یا تحت سلطه آنها هستند و تلاش زیادی انجام داده‌اند که این چهره را ترمیم کرده و بتوانند تصویر غیرواقعی دیگری را در ذهن و تصور مردم دنیا شکل دهند.

فضائلی اظهار کرد: البته شاید در این کار صددرصد موفق بوده‌اند اما تصورم بر این است که این چهره به قدری کریه است که نزد ملت‌ها و به‌خصوص کشورهای اسلامی همچنان منفور است اگرچه حکام و دولتمردان این کشورها نمی‌خواهند به این واقعیت توجه کنند و بعضا خطاهای بزرگی را مرتکب شده‌اند.

چهره رژیم صهیونیستی قابل ترمیم نیست

وی تصریح کرد: حتی اگر از کشورهای عربی و اسلامی هم عبور کنیم در خود اروپا نیز زمانی که به شکل واقعی با مردم روبرو شویم، صهیونیست‌ها چهره موجهی ندارند لذا به دلیل جنایت‌هایی که مرتکب شده‌ و اقدام غاصبانه‌ای که نسبت به فلسطین و این سرزمین مقدس داشتند نه تنها این چهره قابل ترمیم نیست بلکه اگر به شکل واقعی به افکار عمومی دنیا مراجعه شود همچنان منفور و غیرقابل پذیرش است.

عملیات بی نظیر مقاومت فلسطین با نام «طوفان الاقصی» در سرزمین های اشغالی که از ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) آغاز شده است، در حالی وارد پنجمین روز خود شده که مقامات آمریکایی برای نجات رژیم صهیونیستی از شکست به صف شده اند و حمایت همه جانبه خود از صهیونیست ها را هم در کلام و هم در ارسال انبوه سلاح به اثبات رساندند.

ارتش رژیم صهیونیستی که در عملیات طوفان الاقصی غافلگیر شده و توان مقابله با نیروهای مقاومت را ندارد، برای جبران شکست خود اقدام به بمباران وحشیانه شهر غزه و مردم آن کرده است. به حدی که در اثر این بمباران ها بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین تا ظهر امروز (چهارشنبه) ۹۰۰ شهید شده اند که ۱۴۰ نفر آنها کودک و ۱۰۵ نفر آنها زن هستند.

همچنین شمار زخمی های حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه ۴۰۰۰ نفر و تعداد زخمی های صهیونیست ها نیز از مرز ۲۷۴۱ نفر گذشته است.

رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا روز سه‌شنبه در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه قتل‌ عام مردم غزه بلای بزرگتری بر سر صهیونیست‌ها می‌آورد، تاکید کردند: رژیم غاصب صهیونیستی هم از لحاظ نظامی و هم اطلاعاتی شکست غیر قابل ترمیم خورده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تلاش رژیم خبیث برای مظلوم‌نمایی و کمک رسانه‌ها استکباری جهان برای القاء این موضوع در افکارعمومی جهانیان، گفتند: این مظلوم‌نمایی «صددرصد خلاف واقع و دروغ» است و هیچکس نمی‌تواند از این هیولای دیوسیرت، چهره‌ای مظلوم بسازد.

رهبر انقلاب با اشاره به ضرورت عکس‌العمل دنیای اسلام در مقابل جنایات صهیونیست‌ها، افزودند: البته همه دنیای اسلام موظف به حمایت از ملت فلسطین هستند.