واکنش هیات ایرانی به تروریستی خواندن مقاومت فلسطین در اجلاس IPU

هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست حجت الاسلام ذوالنور نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پی سخنرانی رییس اتحادیه بین المجالس جهانی علیه مردم فلسطین و در مراسم افتتاحیه اجلاس IPU را ترک کرد.

بر اساس این گزارش، هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب رییس مجلس که برای شرکت یکصد و چهل و هفتمین نشست اتحادیه بین المجالس جهانی با شعار "اقدامات پارلمانی در جهت صلح، عدالت و ایجاد نهادهای قوی" و حضور در کمیته‌ها و برنامه‌های جانبی از ۱ تا ۵ آبان سال جاری در کشور آنگولا حضور یافته است، دوشنبه شب در مراسم افتتاحیه این اجلاس شرکت کرد.

در ابتدای این دور از اجلاس که با مشارکت بیش از ۱۲۰ کشور و مقامات مختلف از جمله رییس‌جمهور، معاون رییس‌جمهور، رییس مجلس و سایر مقامات کشور میزبان و چندین سازمان‌های بین‌ المللی و ناظر برگزار شد، کارولینا سرکوئرا رییس مجلس آنگولا سخنرانی نمود.

سپس چانگونگ دبیرکل اتحادیه بین المجالس آسیایی به ایراد سخن پرداخت و پس از آن دوارتو پاچکو رییس اتحادیه بین المجالس جهانی سخنرانی کرد که در آن نسبت به تحولات اخیر موضع یکجانبه به نفع رژیم صهیونیستی اتخاذ کرد و گروه مقاومت فلسطین را یک گروه تروریستی عنوان نمود.

در پی این اظهارات هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست حجت الاسلام ذوالنوری، مجتبی رضاخواه رییس شورای بین المجالس ایران در IPU، عباس گلرو دبیرکل شورای بین المجالس ایران در IPU، حجت الاسلام آقاتهرانی، غلامرضا نوری قزلجه، الهام آزاد، مصطفی طاهری و سمیه رفیعی و همچنین مهدی آقاجعفری سفیر آکردیته جمهوری اسلامی ایران در آنگولا و سفیر فوق العاده ایران در آفریقای جنوبی به همراه بسیاری از کشورهای اسلامی سالن افتتاحیه را به نشانه اعتراض ترک کردند.

واکنش هیات ایرانی به تروریستی خواندن مقاومت فلسطین در اجلاس IPU

پس از پایان سخنان رییس "IPU" هیأت‌های پارلمانی کشورهای اسلامی به محل مراسم بازگشتند و واکنش شدیدی نسبت به مواضع اتخاذ شده علیه مقاومت ملت فلسطین نشان دادند. سپس مانوئل گونسلوس لوورنسو رییس جمهور آنگولا طی سخنانی نسبت به وضعیت باریکه غزه ابراز نگرانی کرد و اعلام نمود تمامی اقدامات لازم برای جلوگیری از فاجعه بشری در نوار غزه باید انجام شود.

گفتنی است؛ در روز پایانی اجلاس مذکور رییس جدید "IPU" از قاره آفریقا انتخاب خواهد شد.