مورا دیدار با باقری را اقدامی به موقع خواند

  انریکه مورا روز چهارشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: یک گفت‌وگوی به موقع با معاون وزیر امور خارجه ایران در میانه جنگ و تشدید تنش‌ها در خاورمیانه داشتم.

وی افزود: من بر لزوم اجتناب از تشدید بیشتر تنش‌ها در منطقه، پرونده هسته‌ای ایران و مسائل دشوار دوجانبه تمرکز کردم.

باقری نیز ساعاتی پیش با اشاره به این دیدار در شبکه ایکس نوشت که «در مورد موضوعات مختلف دوجانبه، روند‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله جنگ و نسل کشی در غزه» گفت‌وگو کرده است.

دو طرف آبان‌ماه گذشته نیز در ژنو دیدار و درباره اوضاع غزه و آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت‌وگو کردند. معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: مذاکرات رفع تحریم‌ها به عنوان دستورکار ثابت تعاملات ما با اتحادیه نیز به بحث گذاشته شد.

گفتنی است مذاکرات رفع تحریم‌ها در هشت دور با حضور نمایندگان گروه ۱+۴، اتحادیه اروپا و ایران در وین برگزار شد. هیات آمریکایی نیز به صورت غیر مستقیم در گفت‌وگو‌ها حاضر بود. اما نتیجه مذاکرات به دلیل عواملی همچون تناقض در رفتار، تعلل در تصمیم‌گیری، زیاده‌خواهی و طرح درخواست‌های جدید از سوی آمریکا معطل ماند.

مورا دیدار با باقری را اقدامی به موقع خواند

ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر همواره اعلام کرده است که برای عقد توافقی پایدار و قابل اتکا که تحریم‌ها را به نحوی تضمین شده رفع کند و موضوعی به عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران در آینده باقی نماند، آمادگی دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشورمان در همین پیوند تصریح کرد که چنانچه رفتار غرب با ایران اصلاح شود، مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد و به نتایج نیز خواهد رسید.