مردم با حضور در انتخابات سرنوشت خود و کشورشان را تعیین می کنند

اقبال شاکری ، نماینده مردم تهران، اسلامشهر، ری و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکارنیوز با اشاره به اهمیت حضور حداکثری آحاد مردم در انتخابات و تأکید مقام معظم رهبری به این مهم ابراز کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از مردم سالارترین نظام‌های جهانی است که در همین راستا برای نشان دادن مردم سالاری دینی در همان آغاز نظام، قانون اساسی تصویب شد.

وی افزود: با مطالعه تمام انقلاب های دنیا متوجه می شویم برخی از انقلاب ها که مدت زیادی هم از رخداد آن گذشته است هنوز قانونی مبنی بر یک کل یا اساس تصویب نکرده اند اما همان گروه پیروز تا سالیان سال با وجود نداشتن قانون اساسی حکمرانی می‌کردند.

شاکری ادامه داد: اما چند ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که بر پایه مردم سالاری دینی بنا نهاده شد و به اراده مردم و رهبری حضرت امام (ره) شکل گرفت، قانون اساسی طراحی و در همان سال های ابتدایی تصویب شد که مهری مشخص برای مردمی بودن انقلاب اسلامی باشد.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه نظام مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی ایران اولین نظام برگزارکننده انتخابات در بین کشورها بود، اظهارداشت: از زمانی که قانون اساسی تصویب شد هر سال شاهد برگزاری انتخابات در کشور بودیم. به طوری که تمام رسانه‌های جهانی با هر گرایش سیاسی نیز در این موضوع که نظام جمهوری اسلامی ایران مردم سالارانه‌ترین کشور در دنیاست اتفاق نظر داشتند و آن را تأیید می‌کنند.

وی تاکید کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات علاوه بر انتخاب نمایندگان اصلح برای تعیین سرنوشت کشور خود، حامل پیامی به تمام دنیاست، حضور پر شور مردم نمادی از ابراز وجود است. امروز تمام  رسانه‌های دنیا کار و زندگی خود را رها کردند و به موضوعات ایران مشغول شدند لذا این مشارکت حداکثری پیام ادامه مسیر انقلاب اسلامی در نظام مردم سالاری دینی را به جهانیان نشان می‌دهد.

مردم با حضور در انتخابات سرنوشت خود و کشورشان را تعیین می کنند

شاکری با بیان اینکه مردم اینبار هم با حضور حداکثری در انتخابات پیام اقتدار ایران قوی  را به جهانیان نشان خواهند داد، گفت: تمام جریانات، گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی نه تنها خود باید به صورت حداکثری در انتخابات شرکت کنند بلکه باید مردم را به مشارکت فراگیر در انتخابات تشویق کنند چرا که حیات سیاسی خودشان نیز به انتخابات کشور بستگی دارد. هر گروهی به هر دلیلی خود را از حضور در انتخابات و برنامه‌هایش کنار بکشد مرگ سیاسی خود را رقم زده است.

نماینده تهران در مجلس درانتها خاطرنشان کرد: حضور گروه‌ها و سلایق گوناگون سبب کار آمدی بیشتر مجلس خواهد شد. طبق فرمایشات حضرت آقا انتخابات رقابت گروه‌های سیاسی است. نمایندگان محوریت کارهای خود را به مردم ارائه و خود را در معرض آرای مردم قرار دهند، هیچ ترسی از انتخاب و رای آوردن نداشته باشند همگی باید با برنامه مرتبط به خود در این انتخابات مشارکت کنیم.