قانون« حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» از اقدامات راهبردی مجلس یازدهم است/ در ۳ سال گذشته وام های ازدواج، ۴۰۰ درصد افزایش یافت

محسن پیرهادی رئیس فراکسیون شوراها و مدیریت شهری مجلس  با تاکید بر اینکه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از جمله اقدامات راهبردی مجلس یازدهم محسوب می‌شود،گفت: نمایندگان با تصویب این قانون به صورت جامع به مشکلات خانواده از جمله ازدواج، ناباروی، تامین مسکن و... ورود و توأمان برای مقابله با بحران سالمندی جمعیت سیاستگذاری کردند.

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم در بعد قانونگذاری دو رویکرد داشت، یک رویکرد قانون گذاری در مباحث زودبازده بود و رویکرد دوم  قانون‌گذاری در امور زیرساختی و راهبردی را در بر می‌گرفت، ادامه داد: قانون اجرای کالابرگ‌های الکترونیک برای تامین کالاهای اساسی و جهیزیه‌ای، رتبه‌بندی معلمان، افزایش 12 برابری حقوق سربازان، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و ...  قوانین زود بازده مجلس است که هدف آنها بازگرداندن آرامش معیشتی به مردم و اقشار کم‌درآمد است.

نماینده تهران در مجلس، ادامه داد: مجلس یازدهم در حوزه زیر ساختی و زیربنایی موفق به تصویب قوانین شاخص و اثرگذاری چون اصلاح ساختار بودجه، اصلاح ساختار بانک مرکزی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز،تسهیل مجوزهای کسب و کار، جهش تولید دانش بنیان شد که در این میان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به لحاظ وسعت و درگیری جامعه با آن ملموس‌تر و حائز اهمیت است.

قانون« حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» از اقدامات راهبردی مجلس یازدهم است/ در ۳ سال گذشته وام های ازدواج، ۴۰۰ درصد افزایش یافت

پیرهادی با بیان اینکه مشکلات متعددی در حوزه خانواده و بحران سالمندی کشور وجود داشت که رفع و ساماندهی آنها نیازمند ایجاد یک چتر حمایتی از خانواده‌ها بود، ادامه داد: عدم پرداخت تسهیلات به خانواده‌ها برای فرزندآوری، بحران سالمندی، ایجاد موانع متعدد در مسیر ازدواج و ضرورت ایجاد رویکردی برای رفع موانع تاخیر در ازدواج و... از جمله مواردی بود که مجلس یازدهم را بر آن داشت که با عزمی جدی و رویکردی راهبردی در حوزه خانواده و جوانی جمعیت ورود کند.

وی پرداخت وام‌های 240 و 300 میلیونی  به زوج‌های جوان و ارائه زمین به خانواده‌ها با دو سال تنفس و اقساط 8ساله بعد از تولد فرزند سوم را از جمله سیاست‌های تشویقی موثر در قالب این قانون دانست و ادامه داد: پوشش بیمه‌ای - درمانی زوج‌های نابارور، افزایش تسهیلات به زوج‌ها برای تولد هر فرزند، افزایش مرخصی زایمان زنان باردار و افزایش سه‌برابری یارانه فرزندان خانواده‌های کم‌درآمد از دیگر محاسن این قانون است که همه در کنار هم مشوقی برای تشکیل خانواده، تسهیل ازدواج و فرزندآوری محسوب می‌شوند.

نماینده تهران در مجلس، با بیان اینکه وام‌های ازدواج در طی سه سالی که از عمر مجلس یازدهم گذشته 400 درصد رشد داشته است، افزود: توجه مجلس به بنیان خانواده و تسهیل ازدواج و رفع موانع در این حوزه با تاکید بر رفع بحران سالمندی کشور نمایندگان را بر تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همدل و مصمم کرد.