جزئیاتی از دیدار حسن روحانی با آیت‌الله هاشمی

متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

با معاونان مرکز تحقیقات [استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام] جلسه داشتیم. بیشتر وقت، درباره اوضاع کشور و انتخابات و راهکارها گذشت و گزارشی از آقای دکتر [حسن] روحانی [رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک]، درباره راه افتادن شبکه اینترنت مرکز و مجله راهبرد شنیدیم.

عصر، مدیران برنامه‌های سال امام علی(ع) و ستاد [بزرگداشت] غدیر آمدند. آقای [محمود] محمدی عراقی [رئیس سازمان تبلیغات اسلامی]، گزارش کارها و ادامه برنامه‌ها را داد و درخواست کردند که در کنگره بین‌المللی برای حضرت علی(ع) و کنگره بزرگداشت علامه امینی، شرکت کنم. من هم درباره علی(ع) و تکیه بر عدالت همه‌جانبه ایشان، سخنرانی کردم. در جلسه خصوصی‌ گفتم، برنامه‌ها عمدتاً تئوریک و تبلیغاتی بوده و به جا بود که برنامه‌های کاربردی هم برای پیاده‌شدن الگوی حکومت علی(ع) داشتیم. آدرس سایت اینترنتی امام علی(ع) را که تأسیس کرده‌اند، دادند. شب، آن را در اینترنت دیدم. خوب است؛ به فارسی و عربی و انگلیسی است

جزئیاتی از دیدار حسن روحانی با آیت‌الله هاشمی

آقای [محمدعلی] شرعی [مدیر حوزه‌های علمیه خواهران] آمد. گزارشی از کارهای جاری و انجام شده در حوزه [علمیه قم] را گفت و برای گرفتن وام برای دانشگاه [علوم پزشکی] فاطمیه کمک خواست. از وزارت علوم، به خاطر تحریکات در مسئله دانشجویان فاطمیه، گلایه دارد.

چندین کشور، حمله آمریکا و انگلیس به عراق را محکوم کرده‌اند و آمریکا از ترکیه خواسته که با آن کشور در برنامه سرنگون کردن صدام، همکاری نماید. بحث بر سر مسئله بحرین، در رسانه‌های جهانی وسیع است. ۹۸ درصد مردم، رأی به رژیم سلطنت مشروطه داده‌اند، ولی خیلی از ناظران فکر می‌کنند، با توجه به شیعه‌بودن اکثریت مردم بحرین، مشکل است که بتوانند انتخابات آزاد، برای مجلس داشته باشند. درگیری‌ها در مرکز و شمال شرق افغانستان، بین طالبان و جبهه متحد اسلامی، اوج گرفته است و طالبان، شهر بامیان را پس گرفته‌اند.

عفت به طور ناشناس، به مراسم جشن دسته جمعی ازدواج دانشجویان رفته بود که بناست برای ۱۴ هزار زوج در یک هفته مراسم باشد؛ از برنامه آنها انتقاد دارد.