سفارش رهبری برای انتخاب اصلح‌، ذینفعان انتخاباتی را بایکوت کرد/فهرست‌ها بدون اعتماد مردم خاصیتی ندارند/علت تعدد و تنوع لیست‌ها، فرار نامزدها از بدگمانی نسب به برخی افراد و جریان هاست

محسن پیرهادی کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آرزوی مشترک تمام ایرانیان، داشتن ایرانی قوی و با عزت است، ادامه داد: تقویت و عزت کشور به همراه مردم و با مردم صورت می‌گیرد، مردم ما مردمی هوشیار و آگاه هستند و در کارزار روز جمعه با انتخاب افراد اصلح مسیر اقتدار کشور را بیش از پیش هموار می کنند.

پیرهادی در پاسخ به اینکه مردم چگونه می توانند افراد اصلح را از میان فهرستهای متعدد انتخاباتی که منتشر شده است، گزینش کنند گفت: پس از اینکه مقام معظم رهبری اخیرا تاکید کردند: "مردم باید آگاهانه پای صندوق‌های رأی بروند و افراد  اصلح را انتخاب کنند."، این سفارش ایشان سبب تقویت غربالگری مردم از میان کاندیداها شده است و پیرو این سفارش و واکنش محسوس جامعه به آن کاندیداها نیز تلاش دارند در طیف و جریانی که نسبت به آنها کوچکترین بدگمانی ای وجود دارد، محدود و محصور نشوند به همین دلیل تعدد و تنوع فهرست های انتخاباتی در جریان انقلابی بیش از هر زمان دیگری است.

 پیرهادی ادامه داد: شائبه فساد و حتی غیرشفاف بودن برخی افراد، نامزدها را برای ماندن و دادن تعهد حضور در یک فهرست مردد کرده. به نظر می رسد که سفارش مقام معظم رهبری برای انتخاب اصلح، برخی ذینفعان انتخاباتی را  بایکوت کرده است.

** هیچ گژی و فسادی از چشم مردم پنهان نمی‌ماند

 او افزود: به مدد مطالبه شفافیت جامعه و فضایی که شبکه های ارتباط جمعی میسر کرده است، نور به تاریکخانه‌ها تابیده شده و  دیگر هیچ تحرک، گژی و فسادی نیست که از دید مردم پنهان بماند. مردم نجیب ایران همواره با آرایشان نشان داده اند که بهترین قاضی هستند و چک سفیدامضایی را در اختیار هیچ فرد و جریانی قرار نداده اند.

سفارش رهبری برای انتخاب اصلح‌، ذینفعان انتخاباتی را بایکوت کرد/فهرست‌ها بدون اعتماد مردم خاصیتی ندارند/علت تعدد و تنوع لیست‌ها، فرار نامزدها از بدگمانی نسب به برخی افراد و جریان هاست

** فهرست‌ها بدون اعتماد مردم خاصیتی ندارند

 او افزود: این اقبال مردم به افراد و فهرست‌های انتخاباتی است که به آنها اعتبار می‌دهد، اگر مردم اعتمادشان را از افراد بردارند، فهرست های انتخاباتی خاصیتی ندارند و به فهرست حضور و غیاب احزاب و طیف های سیاسی شبیه در کارزار سیاسی تبدیل می شوند.

** مردم بیشتر از دستاوردهای دفاعی به کشور اقتدار می‌دهند

 او با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات، در موقعیت بین المللی کشور هم اثر گذار و نشان دهنده اقتدار ملی است، ادامه داد: اگرچه قدرت دیپلماسی، دستاوردهای امنیتی و دفاعی به کشور اقتدار می‌دهند اما بیش و پیش از این عوامل حضور مردم در صحنه است که سبب حفظ اقتدار کشور می شود و در حقیقت ملت ها هستند که شاخص سنجش اقتدار کشورشان هستند.

 به گفته پیرهادی، هوشیاری ملت ایران در بزنگاه های سیاسی همواره منجر به تقویت هیبت کشور از منظر جامعه بین المللی و انزوای دشمنان در قبال ایران شده است.