به گزارش افکارنیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح طرح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس مصوب کردند در هر دوره مجلس نمایندگان می‌تواند حداکثر از ۵ نفر کارکنان یا کارشناسان دستگاه‌های مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری را برای به کارگیری در دفتر ارتباطات مردمی جهت امور مشاوره‌ای، اداری و خدماتی از دستگاه ذی‌ربط درخواست نمایند در این صورت با هماهنگی دستگاه مبدا، درخواست ماموریت افراد مورد نظر معمول مشاوره‌ای‌، خدماتی معمول و شخص یا اشخاص مزبور به دفتر ارتباط مردمی این نماینده مامور می‌گردد.

مجلس در اصلاحیه بعدی تصویب کرد: تعداد افراد مورد نیاز در هر حوزه انتخابیه با توجه به تعداد نمایندگان، تعداد شهر و روستا، ‌ جمعیت و وسعت، ‌شرایط اقیلمی و جغرافیای و سایر قابلیت‌های هر حوزه توسط کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس تبیین می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای دیگر تصویب کردند: استیضاح در اولین جلسه علنی طرح می‌شود و پس از طرح استیضاح در جلسه علنی کاهش امضاهای نمایندگان تاثیری در مطرح شدن استیضاح ندارد و وزیر موظف است ظرف ده روز در مجلس حاضر شود.

این طرح به دلیل مغایرت با برنامه پنجم توسعه به دو سوم رای مجلس نیاز داشت که مجلس با بیش از دو سوم آرای خود این طرح را به تصویب رساند.