قوه قضائیه در خصوص رفتارهای فائزه هاشمی به وظیفه خود عمل کند

گروه سیاسی- حجت الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز دیدار فائزه هاشمی با فرقه ضاله بهائیت را اقدامی زشت و ناپسند دانست و تصریح کرد: قطعا کار وی یک اشتباه بزرگ بوده چرا که هیچ توجیه قانونی و عقلی ندارد.

وی با اشاره به تاسیس این فرقه از سوی استعمار انگلیس گفت: انگلیسی ها برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان این فرقه ضاله را ایجاد کردند در حالی که این فرقه نه دین است و نه مذهب و نه اعتقادات دینی دارند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه فعالیت این فرقه در ایران غیر قانونی است، افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران این فرقه را به رسمیت نشناخته است بنابراین حمایت از این گروه و دیدار با آنها اقدامی غیر قانونی است.

ابراهیمی تاکید کرد: اقدام فائزه هاشمی در دیدار با بهائیان هم کار غیر قانونی، هم غیر شرعی و هم دور از شان افراد شناخته شده است.

وی با بیان اینکه آیت اله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در این زمینه موضع خوبی اتخاذ کرد، افزود: قطعا قوه قضائیه به وظیفه قانونی خود در این زمینه عمل خواهد کرد و با هر گونه اقدام غیر قانونی در حد خودش برخورد می شود.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: هر فردی در هر پست و مقامی باشد، اگر مرتکب خلافی شد باید با وی برخورد شود.

ابراهیمی گفت: فائزه هاشمی نباید به دیدار با بهائیان می رفت و این کار وی اشتباه بوده است.

آیت الله آملی لاریجانی روز دوشنبه در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به دیداره فائزه هاشمی با بهائیان و با تاکید بر اینکه قوه قضاییه با همه کسانی که بر ضد امنیت کشور اقدام کنند و برای کشورهای بیگانه جاسوسی کنند و از جمله با رژیم صهیونیستی همکاری کنند قاطعانه برخورد خواهد کرد گفت: باید پرسید که بیت العدل یا مقر فرماندهی بهائیت در اسرائیل چه می کند و آیا همکاری با چنین شبکه‌ای خلاف امنیت کشور ما نیست.

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: کسانی که منتسب به روحانیت و مسئولان نظام هستند باید بیش از دیگران از هنجارشکنی پرهیز و از چنین کارهایی شرم کنند و بدانند که اگر این هنجارشکنی ها منجر به عناوین مجرمانه شود به شدت و بدون ملاحظه نسبت ها با آنان برخورد می کنیم.

فائزه هاشمی اخیرا دیداری با تعدادی از بهائیان داشته و با آنها عکس یادگاری گرفته که در فضای مجازی بازتاب گسترده ای داشت.

آیت اله هاشمی رفسنجانی در واکنش به این دیدار اعلام کرد: فرقه ضاله بهاییت یک فرقه استعمار ساخته و منحرف است که همیشه باهمین انحراف شناخته شده و ما همیشه از این فرقه تبری جسته و میجوییم که این کار اشتباه بوده و وی باید جبران کند. اما فائزه هاشمی در واکنش به اظهارات پدر خود با اشاره به آشنایی‌اش با بهائیان در زندان اوین گفت: این دیدار خیلی چیز عادی و معمولی و مسئله پیش‌پاافتاده‌ای است، آدم دیدن دوست اش می‌رود و موضوع این بود و غیرازاین هم نبود. آقای هاشمی و کلاً ما هم اولین بار نیست تحت فشار قرار می‌گیریم. سال‌های قبل را نگاه کنید فشارهای شدیدتر از این هم بوده حالا نمی‌دانم چه نتیجه‌ای می‌گیرند ولی چیز جدیدی نیست. به نظر من یک عکس‌العمل غیرمنطقی است.این موج هم می‌گذرد من نگران نیستم، نگذشت هم مهم نیست باید هزینه داد.

بهائیت دینی است که میرزا حسین‌علی نوری ملقب به بهاءالله در قرن ۱۹ میلادی با هدف تفرقه بین مسلمانان بنیان گذاشت. بهائیان معتقدند که بهاءالله جدیدترین فرستاده الهی در سلسله پیامبران است.