روحانی: چرخ اقتصاد از سالهای پیش بیشتر در چرخش است

 روحانی گفت: در سال ۹۲ به مردم ایران اعلام کردم که اقتصاد ایران را نجات می دهم و اخلاق را احیا می کنم و تعامل سازنده با جهان ایجاد خواهم کرد و امروز خوشحالم که با حمایت مردم در هر سه زمینه قدم های قابل توجهی برداشته شد.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه ما از رکود تورمی فاصله گرفتیم اظهار کرد: ما از رشد منفی ۷ درصد در سال گذشته به رشد بالای ۷ درصد و از تورم ۴۰ درصد به ۷ درصد در اسفند ماه سال گذشته رسیدیم و موفق شدیم اشتغال خالصی را که در ابتدای دولت یازدهم کمتر از ۱۰ هزار نفر بود را به ۶۳۰ هزار در سال گذشته برسانیم.

روحانی با این اینکه در زمینه اقتصادی به پیشرفت های قابل ملاحظه ای دست پیدا کردیم تصریح کرد: در روزهای آینده شاهد افتتاح بزرگترین پروژه سرمایه گذاری تاریخ ایران خواهیم بود و ۲۰ میلیارد دلار طرح را افتتاح خواهیم کرد که در اقتصاد بی نظیر است.

وی با اشاره به به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای گفت: ما موفق شدیم در پیچیده ترین پرونده تاریخ با قدرت های جهان به توافق برسیم. از امروز به بعد حفظ برجام یکی از مهمترین مسائل سیاسی و اقتصادی ملت ایران خواهد بود.

رئیس جمهور درهمین باره تاکید کرد: هر هووی که قصد کشتن این نوزاد یعنی برجام را گرفته نمی تواند سرپرست خوبی برای این فرزند باشد.

روحانی با اشاره به تحقق وعده اش در سال ۹۲ مبنی بر چرخش سانتریفیوژها گفت: امروز مدرن ترین سانتریفیوژ یعنی IR۸می چرخد امروز چرخ اقتصاد ما بهتر از سال های قبل در حال چرخیدن است که آن هم به دلیل رشد اقتصادی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه هدف ما در دولت دوازدهم ایران پیشرفته و پیشرو است خاطرنشان کرد: ایران پیشرفته و پیشرو همان هدفی است که در چشم انداز ۲۰ ساله برای ما مشخص شده است. این چشم انداز به دست مرحوم آیت الله هاشمی و تاییدیه مقام معظم رهبری به مسئولین ابلاغ شد اما متاسفانه در سال های قبل از دولت یازدهم حرکت چشمگیری در مسیر چشم انداز انجام نشد.

روحانی در همین باره افزود: برای نخستین مرتبه در تاریخ ایران پس از ابلاغ چشم انداز در سال ۸۴، موفق شدیم به رشد اقتصادی ۸ درصد برسیم و هدف ما ادامه همین مسیر است.

روحانی با بیان اینکه آنچه برای ما مهم است امنیت ایران خواهد بود، گفت: امنیت ایران یکی از هدف های بزرگ دولت یازدهم بود که سایه شوم جنگ به وسیله آن کنار رفت. امروز با محوریت مردم در امنیت شاهد امنیت کم نظیر در تاریخ ایران در منطقه آشفته خاورمیانه هستیم.

رئیس جمهور درباره بازار نفت اظهار کرد:ما توانستیم در بازار نفت پس از سال ۹۰ که غیبت داشتیم، حضور پیدا کنیم. این نشان از عزت ملی ما دارد.

وی در همین باره افزود: پول ایران در طول مدت دولت یازدهم دارای ثباتی بیشتر از یورو و پوند بوده است. همچنین پیشرفت علمی ما در این مدت در دنیا اول بوده است. ما پیش از این واردکننده گازوئیل بودیم اما امروز صادرکننده خواهیم بود. همه اینها نشان دهنده عزت ملی ماست.

روحانی با بیان اینکه برای نخستین بار برداشت ایران از گاز پارس جنوبی از قطر پیشی می گیرد، گفت: ملت ایران امروز در نیمه راه نمی ماند، ما از نیمه راه باز نخواهیم گشت و تا پایان راه ادامه می دهیم.

روحانی با اشاره به لزوم توجه به نخبگان کشور گفت: دولت برای حضور جوانان در مدیریت سطح بالای کشور تصمیم گرفت در سال ۹۳ دو هزار نخبه جوان را در کنار نخبگان کشور به عنوان دستیار قرار دهد که تاکنون ۲۰۰ نفر کارشان را آغاز کرده اند. ما باید سن مدیریت در کشور را پایین بیاوریم و زمینه را جهت مدیریت زنان و مذاهب و قومیت های مختلف آماده کنیم.

رئیس جمهور در پایان اظهارات خود خاطرنشان کرد: همه ما باید دوباره بیاییم، من امروز دوباره برای ایران، اسلام، آزادی و آرامش و امنیت گسترده تر این سرزمین آمدم همه ما باید برای پیشرفت بیشتر کشور، اسلام اعتدالی و انقلاب عقلانی و انسانی مان کنار هم بایستیم و ایران را با یکدیگر بسازیم.