ترامپ یک جاعل تاریخی است

 علیرضا محجوب  در واکنش به استفاده از عبارت مجعول "خلیج عربی" به جای "خلیج فارس" توسط رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: ترامپ یک جاعل تاریخی است و فقط به دنبال جعل تاریخ ایران و خلیج همیشه فارس آن نبوده بلکه جعل بسیاری از مسائل تاریخی کشورها را در ذهن می‌پروراند.

 

تا امروز هیچ رئیس‌جمهوری در آمریکا از عنوان "خلیج عربی" استفاده نکرده بود

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترامپ هوشمندی را در چطور به دست آوردن دلار خلاصه کرده به همین دلیل درکی از ارزش‌های فرهنگی، تاریخ و تمدن کشورهای اصیل ندارد، اضافه کرد: تا امروز هیچ رئیس‌جمهور و مرجع رسمی در آمریکا از عنوان جعلی "خلیج عربی" استفاده نکرده بود اما رئیس جمهور کنونی آمریکا به دنبال یک لجبازی کودکانه و عاری از سیاست و عقلانیت از این واژه برای یک تجارت جدید بهره برد که نشان می‌دهد ایران و جهان با یک انسان بی‌خرد و کم شخصیت رو به رو است.  

 

محجوب با بیان اینکه امیدواریم بیش از این شاهد بی‌خردی از سوی رئیس‌جمهور آمریکا نباشیم، افزود: بهتر است ترامپ صرفا در حوزه تجارت و بورس اظهارنظر کرده تا بیش از این خود و مردم آمریکا را بی‌آبرو نکند.

 

ترامپ فقط دلار را می‌شناسد و بیش از این فهم و درکی از جهان ندارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین با اشاره به خروج آمریکا از یونسکو، گفت: رئیس‌جمهور آمریکا درکی از مسائل فرهنگی و عضویت در سازمان‌های فرهنگی همچون یونسکو ندارد؛ او فقط دلار را می‌شناسد و بیش از این فهم و درکی از جهان ندارد.