کیهان: با تنگ شدن عرصه بر گروهك تروريستي منافقين و سررسيد ضرب الاجل دولت عراق، آمريكا از اين گروهك خواست پادگان نظامي اشرف را تخليه كنند.
این پادگان نظامی که در ۹۰کیلومتری شمال بغداد واقع است، از سال ۱۳۶۵ توسط صدام به گروهک تروریستی منافقین واگذار شده بود.

پس از روی کار آمدن دولت اسلامگرا و منتخب مردم در عراق، سازمان منافقین در تنگنای بی سابقه ای قرار گرفت ضمن اینکه اعضای آن به اعتبار جنایات و نسل کشی های گذشته در میان کردها و شیعیان مورد نفرت کامل هستند. دولت مالکی از چند ماه پیش به منافقین اولتیماتوم داده که تا پایان دسامبر(۱۰روز دیگر) این پادگان و خاک عراق را تخلیه کنند.

با اتمام مهلت یاد شده و تاکید چندباره دولت عراق، دولت آمریکا مجبور شد از منافقین بخواهد که هشدار بغداد را جدی بگیرند. این در حالی است که پایان دسامبر ۲۰۱۱ با تاریخ موافقت اجباری واشنگتن برای تخلیه کامل خاک عراق از نظامیان خود مقارن شده است. به عبارت دیگر آمریکایی ها در حالی که از فشارها بر دولت عراق جهت تمدید زمان حضور نظامیان خود نتیجه ای نگرفتند به طریق اولی ناتوان بودند از اینکه بتوانند عذری برای ماندن سازمان منافقین پیدا کنند حال آن که این سازمان در فهرست سازمان های تروریستی آمریکا قرار دارد.

با این اوصاف آمریکا از منافقین خواسته، تهدید دولت عراق را جدی گرفته و حداقل تا پیش از سررسید اولتیماتوم داده شده پادگان اشرف را تخلیه کنند و فعلا به محلی در نزدیکی بغداد که برای خروج آنها از عراق تعبیه شده بروند.
مقامات آمریکایی می گویند اعضای سازمان باید محل کنونی را ترک کنند و به محل جدید و موقتی در نزدیکی فرودگاه بغداد نقل مکان کنند تا در آنجا کار انتقال آنها به کشوری ثالثانجام پذیرد. اعضای این سازمان که حاضر به بازگشت به ایران و یا انتقال به کشور ثالثنباشند، می توانند درخواست پناهندگی کنند. به گزارش رسانه های غربی «مقام های آمریکایی گفته اند سازمان مجاهدین[منافقین] قبلا در برابر طرح جابجایی خود مقاومت می کردند اما طرف آمریکایی به آنها هشدار داده که واقع بین باشند و در برابر بستن پادگان، مقاومت و مخالفت نکنند.
مقامات دولت عراق از جمله نخست وزیر این کشور طی هفته های اخیر بارها تصریح کرده اند که اعضای سازمان یاد شده هم از نگاه ایرانی ها و هم از نظر مردم عراق جنایتکار هستند و بنابراین بغداد به هیچ وجه اجازه ادامه حضور آنها را در خاک عراق نخواهد داد.

در همين حال خبرها حاكي از آن است كه مقامات مصري از برنامه تبليغاتي سازمان تروريستي منافقين براي برگزاري مصاحبه اي مطبوعاتي در قاهره جلوگيري كرده اند و اين برنامه لغو شده است. افراد ياد شده ظاهرا از عراق و چند كشور اروپايي به قاهره گسيل شده بودند اما حتي شوراي نظامي دست نشانده آمريكا نيز حاضر نشد ريسك واگذاري اجازه مصاحبه را به تروريست هاي سرگردان بدهد. سرنوشت سازمان منافقين از اين نظر بي شباهت به سرگرداني محمدرضا پهلوي در ماه هاي آخر حيات ننگين وي نيست.