ترامپ تاریخ دفاع مقدس ایران را درک نکرده است

یحیی کمالی پور در نشست علنی امروز سه شنبه(2مردادماه ) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور ضمن گرامی داشت، ولادت  امام رضا(ع)،گفت: در این روزها که شاهد  رجزخوانی  بی‌محتوای عده ای در خارج از مرزهای جغرافیایی کشورمان هستیم و اخیرا ترامپ کاسب کار و دلال راهبرد این کشتی شکسته را برعهده گرفته است از همین رو در جایگاه  ملت بزرگ ایران، پاسخ پریشان گونه و بی اساس و بی منطق رییس جمهور امریکا  را اعلام می داریم.

 نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاریخ به یادگار مانده نیاکان ما نشان از جانفشانی‌هاو سلحشوری‌ها  برای حفظ اقتدار ملتی در طول تاریخ  دارد که در برابر هرگونه تهاجم و تعرض به سرزمین خویش از جان ومال خویش گذشته است و زندگی با حریت را بر خفت  و زندگی در زیر یوغ بیگانگان ترجیح داده است .

 وی ادامه داد: ملتی که در جهادی بزرگ در تاریخی نه چندان دور با تمسک  به عقاید ناب محمدی و با  اتکا به مکتب خون بار عاشورا، اتحاد استکبار جهانی  را  در دوران دفاع مقدس در  هم فروکشید و به شکستی خفت بار  برای آنان مبدل ساخت، ترامپ  این تاریخ را درک نکرده است و قادر به ثبت آن نیست.

 کمالی پور افزود:  ترامپ در ذهن پریشان و دیپلماسی قلدرمابانه خود هوای دیگری را در سر می پرواند و بدیهی است که به طریق اولی شناختی از تاریخ بلند وعزت مندانه مردم این سرزمین کهن نداشته است و از روی جهل و خود سری ملتی را  تهدید می‌کند.

 نماینده مردم جیرفت  در مجلس تصریح کرد: از  تریبون خانه ملت ضمن پشتیبانی از بیانات ریاست جمهوری در دفاع از شان و منزلت ملت ایران اعلام می نمایم که ملت ایران که کما فی سابق در برابر هرگونه زیاده خواهی  استکبار جهانی خواهد ایستاد و از شکوه ایران اسلامی دفاع خواهد کرد.

 وی ادامه داد: ملتی  که یاد گرفته است در بحران ها در شرایط سخت  به مقتدایش حسین (ع) اقتدا کنند و هیهات من الذله را  که فریاد ملت ایران در  مقابل ترامپ است را  سر بدهند و از همین رو ملت ایران راهش را انتخاب کرده است و از این مسیر ذره ای  کوتاه  نمی آید.

 نماینده  مردم جیرفت  در مجلس افزود: ضمن تشکر از وزیر ورزش و جوانان جهت حضور در جنوب استان کرمان از ایشان می خواهم مصوبات  سفرش را به  رسانه‌ها اعلام کند تا کی سفرش را سیاسی و تشریفاتی جلوه ندهد و از رییس سازمان بهزیستی کشور تشکر می‌کنم  که با حضورش و اقدامات  جهادی رفع مشکلات را در دستور کار قراردادند.

 وی ادامه  داد:  از وزیر کشاورزی می خواهم  نسبت به پرداخت پول گندم کاران اقدام کنند و اعتبار ویژه را در فصل کاشت برای کشاورزان عزیز در  نظر  بگیرند و به وزیر نیرو تذکر می‌دهم  که در فصل گرمایی  55 درجه  جنوب استان کرمان قطعی برق  در این مناطق را ممنوع نمایند زیرا این کار با عقل سلیم همخوانی ندارد که مردمی را  در گرمای 55 درجه  شکنجه بدهیم.

 کمالی پور افزود: خشکسالی‌ها امان  از مردم  در جنوب استان  کرمان بریده  است و برای آبرسانی به مردم روستاها  و احیای  قنوات و چاه ها چاره ای  بیندیشد و از وزیر کشور می خواهم  بیش از این در انتخاب استاندار کرمان تعلل نکند  واین به نفع مردم استان و کشور نیست.

 نماینده  مردم جیرفت در مجلس تصریح کرد: بانک‌ها متاسفانه مصوبات دولت  را اجرایی نمی‌کنند و خود را تافته جدا بافته دولت می‌داند و از رییس جمهور می خواهم که بانک ها را مکلف به اجرای مصوبات دولت بکند.

 عضو هیئت رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی  مجلس بابیان اینکه ترامپ  تاریخ  دفاع مقدس ما  را درک نکرده است یادآورشد:به وزیر نیرو تذکر می‌دهم در فصل گرمایی 55 درجه در جنوب استان کرمان قطعی برق را در این  مناطق ممنوع  کند.