تفاوت "قانون رسیدگی به اموال مسئولان" و "قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان" در چیست؟

علی ادیانی، در خصوص تفاوت "قانون رسیدگی به اموال مسئولان" و "قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان "، اظهار داشت: دو "قانون رسیدگی به اموال مسئولان" و "قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان" با یکدیگر متفاوت هستند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در قانون رسیدگی به اموال مسئولان، همه کارگزاران نظام، مسئولان و نمایندگان مجلس باید اموال خود را به قوه قضائیه اعلام کنند.

قوه قضائیه باید در جریان همه اموال مسئولان قرار گیرد

وی با اشاره به اینکه قانون رسیدگی به اموال مسئولان چندسالی است که تصویب شده است، افزود: اکنون آئین نامه اجرائی این قانون تهیه شده و برای اجرا آماده شده است.

ادیانی ادامه داد: در واقع می‌توان گفت، قانون رسیدگی به اموال مسئولان، مربوط به همه اموالی است که مسئولان دارند تا قوه قضائیه در جریان قرار گیرد.

 
شفافیت

 

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان برای این است که مشخص شود که مسئولان اموال خود را از کجا آورده‌اند و حتی به "قانون از کجا آورده ای؟" معروف شده است.

قانون "از کجا آورده‌ای" شامل مسئولان سابق و لاحق می‌شود

وی افزود: دایره شمول این قانون برای همه مسئولان سابق، فعلی و لاحق(بعدی) است و خود مسئولان، فرزندان و اطرافیان آن‌ها را نیز در بر می‌گیرد.

ادیانی با بیان اینکه ساز و کاری دیده شده است تا اموال نامشروع مسئولان سابق نیز اعاده شود، اظهار داشت: این قانون یکی از قوانین مترقی جمهوری اسلامی ایران است که سال های سال مغفول مانده و باید در ابتدای انقلاب این قانون تهیه می‌شد.