نیروهای سپاه شاهکار کردند

لطف‌الله فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی درباره پیام پرتاب ماهواره نور توسط سپاه پاسداران اظهار کرد: این اقدام سپاه پاسداران بیانگر اقتدار نظامی کشور است که فرزندان انقلاب به رغم همه تحریم‌ها توانستند با استفاده از تکنولوژی بومی آن را به سرانجام برسانند.

اخبار سیاسی- سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ادامه داد: اقدام نیروهای سپاه پاسداران یک حرکت قوی بود که تمام کشور‌های غربی را متحیر و دوستان ما را خوشحال کرد، پرتاب ماهواره‌ نور نشان داد که ما توانمندی داخلی داریم.

او تصریح کرد: ما وقتی می‌توانیم یک موشک یا ماهواره که پیچیدگی‌های خاص خود را دارد بسازیم، پس می‌توانیم در سایر صحنه‌ها هم این گونه موفق عمل کنیم و باید خوب بدانیم که هیچ ملتی با چنین نیروی خلاقی در مقابل هیچ قدرتی کم نخواهد آورد.

فروزنده با بیان این که در شرایط فعلی ما باید به توانمندی‌های داخلی بازگردیم و از دشمنان ناامید شویم تا با توانمندی داخلی بر همه مشکلات پیروز شویم، گفت: نکته مهم دیگر در خصوص این موضوع هوشمندی جوانان کشور است که نشان دادند در پیشرفت علم ما به سرعت حرکت می‌کنیم و انشالله به زودی جزو قطب‌های اول علمی جهان خواهیم شد.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی بیان کرد: از طرف دیگر ملت ما با این اقدام اعتماد به نفس خود را دوباره نشان داد و ثابت کرد تحریم‌های آمریکا نه تنها پاسخ مثبت نداده، بلکه فرصتی برای ما شد تا  توجه ما به سمت ظرفیت‌های داخلی بازگردد، پس این اقدام یک حرکت و الگو برای کل کشور بود. این اقدام سپاه پاسداران نکات مثبت بسیاری برای کشور داشت و باعث ایجاد یک خط مشی برای همه به خصوص مسئولان کشور شد تا از فرصت‌ها استفاده کنند.

او با اشاره به این موضوع که سپاه پاسداران همواره الگوی برای کشور بوده است، افزود: ما در حوزه‌های نفت و معدن باید به سمت فناوری و تولید با ارزش افزوده پیش برویم و این اقدام سپاه باید مورد توجه تمامی دستگاه‌ها قرار گیرد، حرکت سپاه پاسداران ثابت کرد که جهش تولید فقط یک شعار نیست و می‌توان آن را عملی کرد البته این موضوع الزاماتی دارد.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ادامه داد: همانطور که نیرو‌های جوان سپاه با وجود تحریم تمام توان خود را به کار گرفتند و شاهکار ایجاد کردند، باید در سایر بخش‌ها هم اینگونه عمل کرد و حتی می‌توان گفت که این عملکرد راحت‌تر از اقدام سپاه است؛ ما در حوزه‌های مختلف چون خودرو و معدن می‌توانیم کار‌های جدی انجام دهیم و به عنوان یک کشور الگو مطرح شویم، اما الزام آن این است که مسئولان باور داشته باشند و با تمام امکانات و توان به میدان بیایند.

فرزونده با اشاره به این موضوع که مسئولان باید به جوانان میدان دهند و از ظرفیت‌های مردم استفاده کنند، خاطر نشان کرد: بعد از موضوع کرونا و اتفاقاتی که برای بهای نفت رخ داد نباید فردی شک داشته باشد که راه نجات ما اقتصاد مقاومتی و محور اقتصاد مقاومتی جهش تولید بر مبنای اقتصاد دانش بنیان است.