کوه خواری در تنگ «کتویه» داراب به بهانه اشتغال زایی+تصاویر

این روزها در ارتفاعات تنگ «کتویه» داراب عده ای از باغداران محلی به بهانه ایجاد راه دسترسی به باغات بالادست و ایجاد اشتغال برای جوانان با موافقت یک مقام اجرایی شهرستان اقدام به ایجاد جاده کرده و بدون مجوز از اداره منابع طبیعی و کار کارشناسی به عرصه های ملی تجاوز کرده اند.

این اقدام درحالی صورت گرفته که بارها مسئولان قضایی استان بر برخورد با متجاوزان به عرصه های ملی تاکید کرده اند مقام معظم رهبری نیز در این خصوص فرمودند: «باید در قانون، اینگونه اقدامات جرم تلقی شوند و افراد سوءاستفاده کننده بی هیچ اغماضی مورد تعقیب قضایی قرار گیرند و اگر در دستگاهها نیز کوتاهی انجام گیرد، باید با عوامل این کوتاهی هم بشدت برخورد شود»

در آستانه 16 خرداد ماه روز محیط زیست، یکی از فعالان فرهنگی اجتماعی داراب که به قصد پیاده روی و کوهپیمایی به منطقه زیبای چناربرفدان مراجعه کرده بود، در مسیر در حال تهیه عکس از گونه های کمیاب گیاهی منطقه و جاده و کوهها، مورد تهدید و اهانت چند مرد ناشناس قرار گرفت.

سایت محلی داراب آنلاین نوشت: متخلفان بعد از تعقیب و گریز طولانی، اقدام به ضرب و شتم، تهدید و توهین و شکستن دوربین و سرقت وسایل همراه وی کرده و پس از ساعتی او را در منطقه رها کردند.

وی در حالی که مشغول تهیه عکس از طبیعت منطقه تنگ کتویه بود مورد حمله چند مرد ناشناس که صورت خود را پوشانده بودند، قرار گرفت.

حمله کنندگان دوربین وی را شکسته و ضمن تعقیب و گریز در کوهستان او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

از ماه ها پیش مسیر تنگ کتویه تا «چنار برفدان» به صورت غیر قانونی و تنها با یک صورت جلسه برخی مسئولان شهرستان مورد تجاوز کوهخواران قرار گرفته و بدون هیچ گونه کار کارشناسی و مجوز از اداره منابع طبیعی شهرستان یا استان مشغول احداث جاده هستند.

کوهنوردان دارابی و فعالان محیط زیست بارها نسبت به این موضوع اعتراض کرده و خواستار برخورد مسئولان اجرایی و قضایی شهرستان شدند.

بر اساس گزارش فعالان محیط زیست و شاهدان عینی این پروژه هر چند توسط دادستانی و دادگستری داراب متوقف شده بود اما مجددا بدون مجوز آغاز به کار شده و با قوت در حال تخریب می باشد.

 

 

کوه خواری در تنگ کتویه داراب/ حمله به فعال محیط زیست

کوه خواری در تنگ کتویه داراب/ حمله به فعال محیط زیست

 

کوه خواری در تنگ کتویه داراب/ حمله به فعال محیط زیست