انفجار جمعیت بازدیدکننده در نمایشگاه کتاب

هفتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با استقبال بسیار گسترده مخاطبان رو به رو شد و می‌توان گفت مصلی امام خمینی (ره) با جمعیت منفجر شد.

هفتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مصادف با شهادت امام جعفر صادق بود و تعطیل رسمی تقویم بود؛ به همین دلیل جمعیت بسیار زیادی از یک ساعت قبل از آغاز به کار رسمی نمایشگاه کتاب پشت درهای هر بخش ایستاده بودند.

البته ناگفته نماند که ظرفیت‌های پارکینگ‌های اطراف مصلی امام (ره) نیز در همان ساعات اولیه تکمیل شد و طبق مشاهدات میدانی خبرنگار مهر اتوبان‌های مدرس، شهید سلیمانی، سیدخندان و هفت تیر مملو از ماشین‌های پارک شده بود.

بسیاری از ناشران نیز جمعیت این روز را بی سابقه اعلام کردند و حتی چندین و چندبار قفسه کتاب‌های خود را شارژ، خیلی‌های دیگر هم کتاب‌هایشان تمام شده بود و در انبار هم کتابی برای شارژ موجود نداشتند.

سید ابراهیم رئیسی، ریاست جمهوری نیز روزگذشته با حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بخش کودک و نوجوان و غرفه انتشارات کانون پرورش فکری، هوپا، نردبان و غیره بازدید کرد.

علی رمضانی درباره میزان فروش بخش حضوری و مجازی نمایشگاه کتاب گفت: تا ساعت ۲۰ روز ششم مجموع فروش ۱۴۴ میلیارد تومان است که در بخش حضوری ۶۷ میلیارد تومان مربوط به دستگاه‌های کارتخوان رسمی و ۲۰ میلیارد تومان کارتخوان های غیر رسمی هستند؛ همچنین در بخش مجازی مجموع فروش ۵۷ میلیارد تومان بوده است که از این میزان ۴۳ میلیارد تومان سهم ناشران و ۱۳ میلیارد تومان سهم کتابفروشان است.

انفجار جمعیت بازدیدکننده در نمایشگاه کتاب

وی با اشاره به اینکه تاکنون مجموعاً ۴۸۰ هزار نسخه کتاب در بخش مجازی عرضه شده است افزود: برنامه کمیته فعالیت فرهنگی امروز به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) برگزار می‌شود همچنین نشست راویان صادق که نویسندگان و شاعرانی که راجع به امام صادق (ع) اثر داشته‌اند برگزار می‌شود. نشان حجت‌السلام مرتضی امین الرعایا نیز تقدیم شد.

یکی از فعالیت‌های فرهنگی این روز نیز حضور دسته عزاداری و دمام زنی در صحن اصلی مصلی امام (ره) بود که به مناسبت شهادت امام جعفر صادق توسط کمیته فعالیت‌های فرهنگی نمایشگاه برگزار شد.

اغذیه فروشی‌های مصلی نیز در این روز کار و بارشان سکه شد و حسابی بارشان را بستند.

به این ترتیب هفتمین روز از سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با استقبال خوب مخاطبان به اتمام رسید تا بار دیگر مخاطبان ثابت کنند با وجود تمامی مشکلات اقتصادی کتاب در اولویت سبد خریدشان است.