سرنوشت عجیب بازیگران سریالی بعد 10 سال پخش شد!

سریال سرزمین مادری یک مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی کمال تبریزی و نویسندگی علیرضا طالب‌زاده محصول سال ۱۳۹۲ است که به بررسی وقایع سیاسی ایران از سال ۱۳۲۰ خورشیدی تا وقوع انقلاب ۱۳۵۷ در بستر زندگی پسری نوجوان می‌پردازد و در آن سال ها توقیف شد و بعد از ۱۰ سال مجدد در حال پخش می باشد. یکی از نکات جالب توجه درباره این سریال، فهرست بازیگران پرتعداد آن است؛ هنرمندانی که اغلب در بازه‌ی زمانی ۱۰ ساله بین تولید و پخش، زمانی در جایگاه متفاوتی به لحاظ حرفه‌ای بوده‌اند و حالا در فضای دیگری هستند. در ادامه همراه ما باشید

شهاب حسینی

شهاب حسینی

شهاب حسینی که در فصول میانی اثر، نقش اصلی را ایفا می‌کند، از جمله ستاره‌هایی است که پس از «شوق پرواز» و برای نزدیک به ۱۵ سال در تلویزیون سریالی نداشته است. او در این فاصله به سینما پرداخت و در دو سریال خانگی پرمخاطب «شهرزاد» و «پوست شیر» نیز بازی کرد.

هنگامه قاضیانی

هنگامه قاضیانی

هنگامه قاضیانی نیز از دیگر ستاره‌های این سریال است که حالا به دلایلی از بازیگری خداحافظی کرده و دیدن او در قاب صدا وسیمای رسمی تعجب برانگیز است. این بازیگر که بیشتر با «به همین سادگی» به شهرت رسید در این سریال نیز بازی باکیفیتی از خود ارائه می‌دهد.

امیر آقایی

امیر آقایی

امیر آقایی دیگر ستاره گران‌قیمت سینما نیز در همین قسمت‌های اول، در «سرزمین مادری» دیده می‌شود و یکی از نقش‌های اصلی را بازی می‌کند. این بازیگر در سال‌های پس از بازی در این سریال، به چهره‌ای محبوب در سینما تبدیل شد و در «آقازاده» هم محبوبیت بیشتری به دست آورد.

علی شادمان

علی شادمان

دیگری علی شادمان که کمال تبریزی به خوبی می‌دانسته که چگونه از او بازی بگیرد. این بازیگر کار خود را با فیلم میم مثل مادر شروع کرد و علی‌رغم سن کمی که داشت در هر دو سریال خوش درخشید و این نشان می‌دهد که بازی گرفتن از یک کودک نیز در سینما ممکن است و این اواخر نیز با سریال یاغی مورد توجه قرار گرفت و محبوبیت ببشتری به دست آورد.

بیتا فرهی

بیتا فرهی

‎بیتا فرهی که بیشتر با آثاری همچون هامون و بانو شناخته می‌شود و کمتر در تلویزیون حضور دارد. نام این بازیگر به واسطه پرونده قتل مهرجویی این روزها بیشتر بر سر زبان افتاده چرا که اگر این فرضیه درست باشد که قاتل همان کارگر باغ مهرجویی است، کلیت ماجرا به بازی بیتا فرهی در بانو شبیه می‌شود. در «بانو» کرمعلی دزدی می‌کند؛ اینجا هم کارگر سابقه دزدی دارد.

پرویز پورحسینی

پرویز پورحسینی

نکته تأسف‌برانگیز آن که تنی چند از هنرپیشه‌های سریال « سرزمین مادری » نیز در این سال‌های از دنیا رفتند و پخش نقش‌آفرینی خود را ندیدند. زنده‌یاد پرویز پورحسینی که نقشش از قسمت سوم آغاز می‌شود، از جمله این بازیگران است که سال ۹۹ بر اثر کرونا درگذشت.

حسین محب اهری

حسین محب اهری

حسین محب اهری دیگر هنرپیشه این سریال نیز سال ۹۷ بر اثر سرطان دار فانی را وداع گفت و مهدی صباغی بازیگر دیگر این اثر در سال ۱۴۰۱ بر اثر عارضه مغزی از دنیا رفت. محمود بنفشه‌خواه نیز از جمله معدود نقش‌آفرینان این مجموعه است که پیش از پایان تولید اثر، درگذشت.

مجموعه تلویزیونی «سرزمین مادری» به کارگردانی کمال تبریزی و تهیه‌کنندگی محمد مسعود از ۲۰ مهرماه، پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها روی آنتن شبکه ۳ سیما رفته است.