مستندهای «سینما حقیقت» در روز دوم جشنواره

جشنواره سینما حقیقت از روز دوشنبه آغاز شد و امروز سه شنبه 28 آذرماه دومین روز برگزاری خود را تجربه می‌کند.

در روز دوم جشنواره ، فیلم‌های مستند مهمی در سالن‌های پردیس سینمایی چارسو و موزه سینما به نمایش درخواهد آمد.

سانس اول، از ساعت 13 الی 15

ساعت 13 مستند بلند «رویای بزرگ» به کارگردانی احسان مشکور روی پرده سالن شماره یک می‌روند و در همین ساعت مستندهای «فرزند لیش» به کارگردانی مصطفی فرد و «طلا در مه» ساخته محسن جعفری راد در بخش نمایش ویژه، در سالن شماره 3 اکران خواهند شد.

در همین سانس، سالن شماره 5 مستندهای «پایان جنگ» ساخته علی محمد صادقی و «آنها» به کارگردانی مصطفی سیفی را در بخش شهید آوینی نمایش می‌دهد. همچنین در سالن شماره 6، مستندهای «ٱ 324» به کارگردانی مهدی حاجی یوسف و «سال‌های سرخ» اثری از میلاد محمدی به نمایش درخواهد آمد؛ سالن شماره 4 نیز پذیرای علاقه‌مندان به حیات وحش بوده و کارگاه «خلاقیت و نوآوری در مستند حیات وحش» با حضور مهدی نورمحمدی برگزار خواهد شد.

سانس دوم، از ساعت 15 الی 17

در سانس دوم و از ساعت 15، مستند 64 دقیقه‌ای «سونوگرافی» ساخته هایده مرادی در سالن یک به نمایش درمی‌آید و مستند «بحران خاموش» به کارگردانی محمدحسین حقیقی در سالن شماره 3 پردیس چارسو روی پرده می‌رود. سالن شماره دو نیز پذیرای علاقه‌مندان به سینمای مستند بین‌الملل بوده و آثار این بخش را به نمایش می‌گذارد.

سالن شماره 5 در سانس دوم (از ساعت 15 الی 17) مستندهای «به شکوه نگاه می‌کنم» ساخته پیام میرتبریزیان و «آب بندان» ساخته رضا اکبریان را برای علاقه‌مندان به نمایش می‌گذارد و در سالن شماره 6 مستندهای «پورزال» به کارگردانی مشترک احسان فرخی فرد و ماریا ماوتی، «نا خدا» ساخته علی ارکیان و «سقف سنگی» به کارگردانی رویا ربانی روی پرده می‌رود.

سانس سوم، از ساعت 17:30 الی 19:30

مستند بلند «رزیدنت» به کارگردانی امیرمحمد کوچک‌زاده از ساعت 17:30 در سالن شماره یک پردیس چارسو روی پرده می‌رود؛ در همین ساعت و در سالن شماره 3، مستند «عیدوک» به کارگردانی امیر عسگری به نمایش درمی‌آید. همچنین سالن شماره 5، پذیرای علاقه‌مندان به سینمای مستند با اکران فیلم‌های «معشوق من کویر» ساخته محسن عسگری زاده، «اقرار» به کارگردانی مصطفی صبوری و «حبیب الله» اثری از عدنان زندی است. 

در سالن شماره 6 و از ساعت 17:30 نیز مستندهای «جمال الدین» به کارگردانی مشترک امیر روئینی و علی کوشا و «می 1968» ساخته احسان امی روی پرده می‌رود. در سالن شماره 4 مراسم گرامیداشت یاد و خاطره فیلمبردار شناخته شده سینمای ایران، مرتضی پورصمدی برگزار خواهد شد.

مستندهای «سینما حقیقت» در روز دوم جشنواره

سانس چهارم، از ساعت 19:30 الی 21:30

در سانس چهارم روز سه‌شنبه 28 آذرماه، سالن شماره یک پردیس چارسو میزبان مستند «قوی دل» به کارگردانی علی فراهانی صدر است. در سالن شماره 3 نیز مستند بلند «عراق چگونه اراک شد» ساخته سعید شاه حسینی روی پرده می‌رود.‌ از ساعت 20 الی 22 نیز سالن شماره 4 میزبان بخش ویژه «غزه» است و مستند «Gaza» ساخته اندرو مک کانل و گری کین روی پرده می‌رود. 

از ساعت 19:30 در سالن شماره 5، مستند‌های «کر کوهستان» ساخته امیرحسین اسیوند، «بازگشت به لوگا» به کارگردانی محسن شیرزایی و «فرشته‌ها» ساخته مهدی زمانپور کیاسری روی پرده می‌رود. در سالن شماره 6 نیز مستندهای «هفت سال اینجا» به کارگردانی سید مصطفی سیدالحسینی و «اندوه جنگل» ساخته مریم رزاقی روی پرده می‌رود.

سانس پنجم، از ساعت 21:30 الی 23:30

مستند «بی قرار» جدیدترین ساخته محمدعلی فارسی در سالن شماره یک رونمایی می‌شود و در سالن شماره 3 نیز مستند بلند «ستار الکلاسیکو» به کارگردانی هادی شریعتی روی پرده می‌رود. از ساعت 22، دو مستند «دختران باد» به کارگردانی سپیده سپهی و «پندار» ساخته علی نیکبخت در بخش نمایش ویژه در سالن شماره 4 اکران می‌شوند.

در سالن شماره 5، از ساعت 21:30، مستندهای «چه کسی پنیر من را جابجا کرد» ساخته عزت الله پروازه و «دنده چپ» به کارگردانی امیرمحمد احمدی روی پرده می‌رود. همچنین سالن شماره 6 پذیرای علاقه‌مندان به سینمای مستند با نمایش فیلم مستند «هولاین در ایران» به کارگردانی هادی آفریده و «داریک» ساخته سیدعلی غمخواری خواهد بود.

براساس اعلام ستاد خبری جشنواره سینما حقیقت، مستند «خانواده خلج»  به کارگردانی مشترک مریم الهامیان و مصطفی حاجی قاسمی پرمخاطب‌ترین مستند روز 27 آذرماه در هفدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شد. این مستند به دلیل حضور پرشمار مخاطبان در روز دوم جشنواره سینما حقیقت در چهار سالن  پردیس سینمایی چارسو از ساعت  تا 11 تا 13 اکران ویژه‌ای خواهد داشت.