بازگشت احمدرضا درویش به کارگردانی

چندی پیش مطرح شد که سریال «کندو» به طور جدّی در دستور کار قرار گرفته است. این خبر را علی دارابی قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی و گردشگری مطرح کرد. سریالی که به طور مشترک بین این وزارتخانه و صداوسیما تولید می‌شود.

سریال «کندو» سرانجام احمدرضا درویش را بعد از مدت‌ها غیبت به کارگردانی برمی‌گرداند. این سریال الف ویژه در مرحله مقدمات پیش‌تولید قرار دارد و به نظر می‌رسد سال آینده سالِ بازگشت احمدرضا درویش خواهد بود.

درحالی که همواره یکی از خلأهایی که همیشه در سینما و تلویزیون دیده شده پرداختن به اقوام و قومیت‌هاست و از این رو براساس سیاست‌گذاری‌های انجام شده  ساخت سریال‌های «پایتخت» و «نون‌خ» در دستور کار قرار گرفت و در فصل‌ها روی آنتن رفت تا به این ترتیب  یکی مخاطبانش را به شمال کشور و دیگری میانِ اقوام کردنشینِ کشور ببرد.

بازگشت احمدرضا درویش به کارگردانی

فارغ از اهمیت توجه به زیبایی‌های طبیعی این سرزمین‌ها و ایجاد موقعیت‌های گردشگری، مهمتر این است که اقوام خودشان را در آنتن تلویزیون و پرده نقره‌ای سینماها ببینند. 

پیمان جبلی رئیس صداوسیما درباره توجه به قومیت‌ها تأکید کرده که خیلی جا دارد بیش از این به قومیت‌ها بپردازیم؛ اقوام دیگری که کار نشده‌اند و خودشان را در آنتن رسانه ملی ندیدند. در این کشور تنوعی از قومیت‌ها وجود دارند و فرهنگ غنی که تک‌تک آنها برخوردار است. آوردن ظرفیت اقوام به سریال‌هایشان به جذابیت سریال‌سازی کمک می‌کند.

در سریال «کندو» قرار است به قومیت سیستان و بلوچستان پرداخته شود و یکی از قهرمان‌های این قوم به نمایش درآید.