خانه تئاتر بالاخره به تعطیلی تالار مولوی واکنش نشان داد

به گزارش افکارنیوز، تالار مولوی به بهانه بازسازی و تعمیر تجهیزات و امکانات فرسوده نظیر تأسیسات و سیستم برق بیش از ۶ ماه است که تعطیل شده و هیچ مدیر و مسئولی از اداره‌کل فرهنگی دانشگاه تهران به عنوان متولی تالار مولوی پاسخگوی شفافی برای حل موضوع و مشکل تالار مولوی نیست. از سوی دیگر تالار مولوی که خواستگاه تئاتر دانشگاهی ایران است و چهره‌های بسیاری از اجرا در این سالن تئاتری به تئاتر حرفه‌ای ایران معرفی شده‌اند، در این چند ماه از گردونه فعالیت خارج شده است و این خروج لطمات جبران ناپذیری را به تئاتر دانشگاهی و تئاتر ایران وارد کرده است.

خانه تئاتر به عنوان تنها نهادی که گفته می‌شود فعالیتی صنفی دارد و باید در جهت حمایت از تئاتر و خانواده تئاتر حرکت کند، بعد از گذشت بیش از ۶ ماه بالاخره به وضعیت موجود برای تالار مولوی واکنش نشان داد و بیانیه‌ای را منتشر کرد. در این بیانیه خطاب به فرهاد رهبر دانشگاه تهران، چنین آمده است:

با احترام و با خرسندی از وظیفه سترگ فرهنگی و علمی بزرگی که به عهده دارید. خانه تئاتر ایران که تنها نماینده مردمی و غیر دولتی در تئاتر کشور می‌باشد، وظیفه‌ خود می‌داند در گزارشی موجز درخواست خود را در رابطه با بازگشایی مجموعه‌ تالار مولوی به شما بدهد. تالار مولوی از آغاز دهه ۴۰ یکی از بزرگترین مراکز پیشگام هنر مدرن و متعهد تئاتر بوده و در رشد و توسعه تئاتر ایران تأثیر به سزایی داشته، تا آنجا که هرگز از نوپویی تئاتر جهان واپس نمانده است.

در پایان لازم به ذکر است که بزرگترین هنرمندان تئاتر کشور ما از این مرکز و در این مرکز، رشد کرده و از شخصیت‌های ماندگار هنر ما بوده‌ و هستند و این کاروان بی‌بدیل همواره ادامه داشته است و تئاتر دانشجویی بزرگترین تجربیات آغازین خود را در این مجموعه به چالش گرفته است.

با این گزارش کوتاه جایگاه با ارزش این تالار و کاربرد تاریخی آنرا در رشد و توسعه تئاتر تأکید میکنیم و از سوی جامعه تئاتر ایران تقاضای بازگشایی هرچه سریعتر این مجموعه را از شما داریم.