موسیقی باید آگاهی بخش و الگو ساز باشد/ باید برای آموزش موسیقی فاخر و متعهد برنامه ریزی صحیح و جامع داشت

گروه فرهنگ و هنر- عضو هیات رییسه شورای شهر تهران گفت: حوزه فرهنگ باید در راستای آموزش موسیقی فاخر و متعهد برنامه ریزی صحیح و جامع داشته باشد.

محسن پیرهادی در گفت و گو با افکارنیوز با اشاره به هنر تعالی بخش و ضرورت گسترش ان اظهار داشت:هنر تداعی زیبایی است و در ذات و صدرت پدیده ها تجسم خلاقیت است و ترجمان احساس موسیقی نیز مانند تمامی جلوه های هنر یکی از موثر ترین و کارآمد تری آن ابزارهای انتقال ایده ها و اندیشه های فردی و اجتماعی است.

وی افزود:موسیقی تراوش ذهن و اندیشه آدمی است، هنگامی که الفاظ از بیان باز می مانند نظمی است نهفته در پس آواها که ریشه در ژرفای روح انسان دارد، موسیقی به عنوان یک ابزار اثر بخش می تواند تاثیری فرا حسی داشته باشد که انتقال دهنده یک فرهنگ، یک تمدن و یک نگرش معنوی باشد به گونه ای که یک فرهنگ تنها زمانی در تار و پود جامعه نقش می بندد که در غالب یک حقیقت به حوزه هنر راه یابد.

پیرهادی تصریح کرد: موسیقی برای اینکه بتواند به درجه هنر ستودنی و ارجمند نایل آید باید فاخر، متعهد و مبتنی بر مسئولیت و امانت باشد، زیبایی اصالتا ریشه در نیکی دارد و از همین روی تمامی جلوه های هنر که تداعی گر تجسم بخش زیبایی و جمال هستند و از آن جمله موسیقی با اخلاق و فضیلت در آمیختند.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران ادامه داد: به بیان دیگر خلاقیت و الهام بخشی هنر زمانی ارزشمند و متعالی است که حاوی مضامین تعالی بخش و فضیلت ساز باشد، موسیقی باید رابطه تنگاتنگ و تاثیر الهام بخش خود را بر جامعه حفظ کند.

وی خاطر نشان کرد: موسیقی رسالتی فراتر از سرگرمی دارد و باید از گزند عوام زدگی و بازاری شدن محفوظ بماند، جامعه آکادمیک باید درکی اجتماعی و علمی از موسیقی پیدا کند، موسیقی زبان هستی است و این زبان باید رسا و هدایتگر باشد، یک استاد موسیقی متعهد و متبحر یک معلم گرانقدر است، معلمی که می تواند سکوت نادانی را با آواهای معنوی و درک و استنباط بشکند و بی کلام بیاموزد و لذا هنر موسیقی باید از سطح تفنن فراتر رود و آگاهی بخش و الگو ساز باشد.

پیرهادی در پایان تاکید کرد: حوزه فرهنگ باید در راستای آموزش موسیقی فاخر و متعهد برنامه ریزی صحیح و جامع داشته باشد و خاطرات تاریخی ارزشمند را در فضای حماسی و شورانگیز در خاطره ها و اذهان به تصویر کشد. باید بتواند روحیه نشاط و تعالی را در جوانان گسترش دهد و با شاخصه های فرهنگی ما رابطه ای معنا دار برقرار سازد.