حضور چهره‌های مطرح عرصه هنر و ورزش در «حب‌الحسین»

برنامه حب‌الحسین هر شب ساعت 23 و 30 دقیقه از شبکه دو به‌نمایش درمی‌آید و قرار است تا اربعین ادامه داشته باشد. پویان هدایتی به همراه فاطمه کریمی این برنامه را تهیه می‌کنند و حامد نگارش اجرای آن را برعهده دارد.هر شب در این برنامه، یکی از ستاره‌های دنیای هنر یا ورزش در مقابل مجری برنامه می‌نشینند و از احساسشان درباره عاشورا، کربلا و بزرگمرد روز واقعه صحبت می‌کنند. این برنامه بخش‌های دیگری هم دارد، اما به نظر می‌رسد شنیدن عشق این ستاره‌ها به خورشید، جذاب‌ترین بخش آن باشد.

عالمی مست و دیوانه

بیش از 40 شب، چهل نفر در حب‌الحسین از عشق به امام حسین(ع) حرف می‌زنند. تهیه‌کننده برنامه می‌گوید: مهمانان ما یا به کربلا رفته‌اند یا در فیلم‌ها و سریال‌های مذهبی بازی کرده‌اند و ارادت ویژه به امام حسین‌(ع) دارند. البته بعید می‌دانم اگر سراغ هنرمندان دیگری می‌رفتیم، دست خالی برمی‌گشتیم. تقریبا هر کسی درباره امام حسین(ع) و محبت او حرف‌هایی برای گفتن دارد.

حب‌الحسین(ع) یک برنامه گفت‌وگومحور است مثل بسیاری از آثار مناسبتی، اما مهم‌ترین جذابیت آن، حرف‌های مهمانان است. در این برنامه از هنرمندان نام‌آشنا و کسانی چون مسعود رایگان، محمد فیلی، پرویز پورحسینی، رویا تیموریان، حمید استیلی و داریوش کاردان سوالاتی می‌شود تا درباره احساس و عاطفه و نگاهی که به امام حسین(ع) دارند حرف بزنند.

هدایتی معتقد است چون این مهمان‌ها به نوعی الگوی جامعه هستند، طرفداران خودشان را دارند و محبوب جامعه‌اند؛ حرف‌ها و نظرات آنها تاثیر زیادی بر مخاطب دارد. تهیه‌کننده حب‌الحسین می‌گوید: اگر چه ساختار برنامه گفت‌وگو محور است، اما تلاش کرده‌ایم از دریچه‌ای متفاوت نگاهی به عاشورا داشته باشیم. موضوعاتی را مطرح کنیم و ابعادی را مدنظر قرار دهیم که کمتر درباره آنها صحبت شده است.

از جنس مردم

سازندگان حب‌الحسین(ع) معتقدند، فضای این برنامه ساده و صمیمانه است و مهمانان آن ستاره‌هایی از جنس خود مردم هستند که خیلی راحت و ساده درباره امام حسین(ع) صحبت می‌کنند و بی‌پروا اشک می‌ریزند.

هدایتی اعتقادی به ساختار کلیشه‌ای و تکراری این برنامه ندارد و توضیح می‌دهد: وقتی بسیاری از مخاطبان بعد از برنامه با ما تماس می‌گیرند و تشکر می‌کنند، یعنی ما کارمان را درست انجام داده‌ایم. در برخی برنامه‌های از این دست، سوالات متداول و کلیشه‌ای از مهمان پرسیده می‌شود؛ اما حب‌الحسین نوآوری دارد. به عنوان مثال برای اولین بار صدای پدر مسعود رایگان از این برنامه پخش شد و او نیز اشعاری از پدرش را خواند که تا به حال در هیچ برنامه‌ای درباره‌اش حرف نزده بود.

اجرای برنامه حب‌الحسین(ع) را یک جوان کم تجربه برعهده دارد که صمیمیت چندانی بین او و مهمانان شکل نمی‌گیرد، اما تهیه‌کننده برنامه، حامد نگارش را یک مجری مستعد و با‌آتیه می‌داند که اطلاعات عمومی و دایره واژگان مناسبی دارد. هدایتی اضافه می‌کند: برنامه ما مجری محور نیست که نیاز به یک مجری سرشناس داشته باشد، مهم‌ترین بخش این برنامه حرف‌های مهمانان و گفت‌وگویی است که شکل می‌گیرد.

هدیه‌ای از کربلا

برنامه حب‌الحسین(ع)، هدیه ویژه‌ای به مهمانانش می‌دهد؛ انگشتری که سنگ مقبره اصلی امام حسین(ع) را در برگرفته است. این سنگ را حامد نگارش مجری برنامه از کربلا تهیه کرده بود و به منظور هدیه به مهمانان این برنامه تبدیل به انگشتر شد.