کودکان پارس موسیقی ملل را اجرا می کنند

به گزارش افکار نیوز به نقل از ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ، ناصر نظر سرپرست گروه موسیقی کودکان پارس با اعلام این خبر در توضیح کم و کیف برگزاری این کنسرت گفت: این برنامه از بخش های متنوع و مختلفی تشکیل شده است و مجریان کودک و نوجوان در قالب گروه های سازی ، کر و بازی های نمایشی آن را به اجرا می گذارند .

وی در ادامه افزود: تازه ترین اجرای این گروه موسیقی در سه بخش انجام می شود. به گونه‌ای که در بخش نخست از این کنسرت ارکستر بزرگ ریکوردر قطعاتی از آهنگسازان ایرانی و موسیقی کلاسیک را اجرا می کند و در ادامه سازهای کوبه ای ایرانی همراه با گروه نمایشی پارس، مروری بر نمایش های این گروه موسیقی که در طی سال گذشته به روی صحنه رفته اند بار دیگر به نمایش می گذارند.

سرپرست ارکستر کودکان پارس در ادامه افزود: در بخش دوم این برنامه گروه حرکت و موسیقی، قطعاتی از ملودی‌های سراسر دنیا را به نمایش می گذارند و در آخرین بخش ارکستر بزرگ پارس همراه با ارکستر زهی، فلوت ریکوردر و کر قطعات به یادماندنی و خاطره انگیزه روز جهانی کودک را روی صحنه می بردند.

وی توضیح کم و کیف اجرای قطعاتی از موسیقی بین الملل توسط کودکان ارکستر پارس گفت: در ابتدای این بخش قطعه ای از موسیقی ملل که نمادی از موسیقی کشورهای مختلف جهان است، اجرا می شود. در ادامه قطعه «لحظه شیرین» اثر شهرداد روحانی، قطعه ای از کوپه لیا به آهنگسازی لئودلیب، قطعه ای از سوئیت فندوق شکن، ملودی محلی اکراینی که در واقع نمادی از موسیقی خاص این کشور است و در نهایت ملودی سرخپوستی که نمادی از فرهنگ سرخپوستی است به روی صحنه می رود؛ آخرین بخش از اجرای موسیقی ملل به اجرای ملودی موسیقی سیاه پوست ها اختصاص دارد.

رهبر ارکستر کودکان پارس در پایان افزود: تعداد اعضای ارکستر ۱۰۰ نفر از کودکان آموزش دیده موسیقی در کانون موسیقی پارس هستند که مجموع قطعات این ارکستر را دربیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه خواهند برد.

کنسرت ارکستر موسیقی کودکان پارس در تاریخ ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه ساعت ۳۰/۱۸ در تالار اندیشه برگزار می شود.

بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه به دبیری دکتر حسن ریاحی در تهران، کرج، قزوین، شیراز، یاسوج و گرگان برگزار می شود.