نحوه ثبت نام بیمه ورزشی به شکل آنلاین
در حال حاضر ثبت نام بیمه ورزشی تنها به صورت اینترنتی انجام می شود که علاقه مندان به دریافت آن می توانند به سایت بیمه ورزشی insurance.ifsm.ir مراجعه کنند. ورزشکار با مراجعه به سامانه بیمه ورزشی طی کردن مراحل ثبت نام می توانند کارت خدمات درمانی خود را دریافت کرده و در صورت لزوم از آن استفاده کنند.

در حال حاضر عضویت و ثبت نام بیمه ورزشی به صورت اینترنتی و از طریق سایت فدراسیون پزشکی ورزشی انجام خواهد شد و تنها روش ثبت نام این بیمه هم همین سایت است.

 

ورود به سامانه ثبت نام بیمه ورزشی

 

بیمه ورزشی قراردادی است بین فدراسیون پزشکی ورزشی و ورزشکار، که در آن فدراسیون متعهد می­شود در قبال دریافت حق بیمه‌ای که ورزشکار پرداخت می‌کند در صورت وقوع حادثه و بروز آسیب ورزشی، طبق مقررات خود غرامت درمان را بر اساس تعرفه های دولتی پرداخت ‌کند. دریافت این کارت به منزله اطلاع و قبول شرایط مندرج در آئین نامه موجود در هیأت پزشکی ورزشی و وب­سایت فدراسیون پزشکی ورزشی است.

نحوه دریافت کارت بیمه ورزشی

برای دریافت کارت بیمه ورزش، ورزشکار با ارائه عکس و کپی کارت ملی خود و پس از پرداخت حق عضویت می­تواند کارت عضویت بیمه ورزشی را دریافت کند.

ارائه مدارک زیر برای تأیید عضویت در گروه روستایی و عشایری الزامی است:

معرفی نامه رسمی از هیأت های روستایی و عشایری

تأییدیه دهیاری یا شورای اسلامی مبنی بر سکونت فرد در روستا یا ذکر آدرس منزل در روستا جهت مکاتبات.

بیمه ورزشی

تعهدات بیمه ورزشی

هر ورزشکار باید برای ورود به محیط ورزشی دارای کارت بیمه ورزشی باشد و ورود او به محیط برای تمرین،مسابقه یا آموزش بدون داشتن این کارت غیرمجاز و غیرقانونی است.

اگر ورزشکار حین کوهنوردی یا طبیعت گردی،دچار آسیب جسمی گردد و کارت بیمه ورزشی نداشته باشد،فدراسیون ورزشی پزشکی هیچ گونه مسئولیت و تعهدی در قبال او ندارد.

اگر ورزشکار در هنگام ورزش،آموزش یا مسابقه صدمه ببیند و کارت بیمه ورزشی را نداشته باشد،مسئولیت حوادث و خسارت ها و هزینه های درمانی به عهده مربی و مسئولین مسابقه یا آموزش خواهد بود.

در صورتی که ورزشکار دارای کارت بیمه ورزشی باشد ولی در ورزشگاه ها و باشگاه های غیرقانونی و بدون مجوز مبادرت به تمرین یا مسابقه ورزشی نماید،دعوی او مورد بررسی نبوده و مسمول تعهدات این بیمه نامه نخواهد بود.

تعهدات بیمه ورزشی ۷۲ ساعت بعد از صدور کارت بیمه ورزشی، آغاز می شود.

کمک هزینه های درمان،غرامت، نقص عضو و فوت بر مبنای مفاد آیین نامه خدمات درمانی فدراسیون پزشکی و ورزشی خواهد بود.

جهت جاری شدن تعهدات در سال جدید، تمدید کارت بیمه ورزشی در هر سال الزامی است.

اگر ورزشکاری تا سه سال به صورت پیوسته،کارت خود را سروقت تمدید کند، میتواند تا ۵ برابر نرخ دولتی ،غرامت درمان دریافت نماید.

ورزشکار دارای کارت بیمه ورزشی در صورت نیاز به جراحی های پزشکی، میت تواند با معرفی به فدراسیون ورزشی هزینه کمتری برای جراحی خود تقبل نماید.

ورزشکار دارای کارت بیمه ورزشی در صورت برخورداری از بیمه تکمیلی،می تواند قبل از ارائه مدارک درمانی به هیئت پزشکی و ورزشی، از بیمه پایه نیز بهره مندگردد.

ورزشکاران قهرمان و مدال آور در سطح آسیا وجهان می توانند ازخدمات پزشکی و ورزشی رایگان استان خود بهره مند شوند.

خدمات فیزیوتراپی ، تغذیه، روانشناسی ورزشی،کلاس های آموزشی ، ارتوپدی،MRI برای ورزشکاران دارای بیمه ورزشی رایگان است و آزمایش های پزشکی نیز برای آن ها با تخفیف همراه خواهد بود.

ورزشکارانی که با دفترچه بیمه خود برای درمان به مراکز درمانی دولتی مراجعه می کنند،می توانند از فرانشیز ۱۰۰%( در صورت نبود مقاله امکان نگارش مقاله برای فرانشیز) برخوردار شوند.

ورزشکاران باید حداکثر دو هفته بعد از حادثه جهت استفاده از خدمات بیمه ورزشی،به هیئت پزشکی و ورزشی شهرستان خود مراجعه نموده و گزارش حادثه و آسیب دیدگی خود را در فرم مربوطه به صورت رسمی به فدراسیون اعلام نمایند.فرم گزارش حادثه در هیئت های ورزشی موجود است که باید کادر پزشکی یا پزشک معتمد یا پزشک مسابقات بعد از تکمیل کامل و دقیق فرم توسط مسئولان باشگاه، مربیان یا سرپرست مسابقات،صحت آن را تایید نمایند.

ورزشکار از زمان آسیب دیدگی حداکثر سه ماه فرصت ارائه مدارک هزینه درمان به هیئت پزشکی و ورزشی استان خود دارد.

ادامه درمان آسیب های سال قبل در سال جدید در صورت تمدید بدون تاخیر کارت بیمه ورزشی مقدور است.

ثبت نام آنلاین بیمه ورزشی