مشتری دست‌به‌نقد قطری برای ستاره جدید پرسپولیس

ای یاسین سلمانی سوژه اصلی نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران بود که هر دو تیم آبی و قرمز پایتخت را خواهان خود می دید. با این وجود کاپیتان تیم ملی کشورمان در یک برنامه تلویزیونی رسما اعلام کرد که اولویت اش بازی در خارج از کشور است و حتی گفته شد مدیربرنامه‌های یاسین سلمانی مذاکراتی با العربی قطر داشته است!

از آنجایی که سلمانی مصدوم شده و نتوانسته بود در فصل گذشته آنچنان که باید و شاید برای سپاهان بازی کند بنابراین گزینه خارجی برای خرید این جوان مستعد پیدا نشد. برهمین اساس اولویت کاپیتان تیم ملی امید کمی تغییر کرده و او با پرسپولیس قرارداد رسمی بست البته با یک بند جدایی! در قرارداد یاسین سلمانی با پرسپولیس بندی گنجانده شده که در صورت رسیدن پیشنهاد خارجی، او می تواند با پرداخت ۴۰۰ هزار دلار از این باشگاه جدا شود.

یاسین سلمانی شروع فوق العاده‌ای در پرسپولیس داشته است. کاپیتان تیم ملی امید با حضور ۲۱ دقیقه‌ای مقابل ذوب آهن اصفهان ثابت کرد خرید مناسبی برای پرسپولیس بوده است. جوان اول فوتبال کشورمان در دیدار با فولاد خوزستان، زمانی که پرسپولیس یک گل زده بود جانشین محمد عمری شد و نزدیک‌تر به دروازه حریف بازی می‌کرد. تغییری که دقیقه ۴+۹۰، نتیجه‌بخش بود و سلمانی با زدن گل دوم، پرونده مسابقه و برد پرسپولیس را بست.

مشتری دست‌به‌نقد قطری برای ستاره جدید پرسپولیس

پرسپولیس این فصل، ۵ گل در ۴ هفته ابتدایی زده که ۳ گل را، مدافعین این تیم زده‌اند. سعید صادقی و یاسین سلمانی، تنها بازیکنان خط هافبک و حمله پرسپولیس هستند که در فصل جدید موفق به گلزنی با پیراهن این تیم شده‌اند. توانایی سلمانی برای بازی در سه پست مختلف هافبک میانی، هافبک دفاعی و هافبک هجومی، دست گل‌محمدی را برای استفاده از او باز می‌گذارد. بنابراین احتمال بازی کردن و درخشش یاسین سلمانی در لیگ قهرمانان آسیا ( یا حتی بازی‌های آسیایی هانگژو) وجود دارد. این دو رقابت بین المللی قطعا از سوی نمایندگان باشگاه‌های متمول حاشیه خلیج فارس رصد شده و بازیکنان با کیفیت قاره شناسایی خواهند شد. برهمین اساس این احتمال هم وجود دارد تیم‌های باشگاهی عربی سراغ یاسین سلمانی پدیده جدید پرسپولیس بیایند. مبلغ ۴۰۰ هزار دلار برای تیم@های حاشیه خلیج فارس پول خُرد (!) محسوب می شود.

البته این احتمال هم وجود دارد که یاسین سلمانی به خاطر تیم ملی بزرگسالان یا جایگاهی که در پرسپولیس به دست می آورد قید پیشنهادات خارجی را بزند اما در صورت رسیدن پیشنهاد خارجی او می تواند در نقل و انتقالات زمستانی با پرداخت ۴۰۰ هزار دلار از این تیم جدا شود!