دومین پیروزی پیاپی تیم بسکتبال با ویلچر مردان ایران

 تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران امروز (شنبه) در دومین دیدار خود در مرحله گروهی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، به مصاف چین رفت و موفق شد میزبان را که از حمایت تماشاگران پرشور خود بهره می‌برد، با نتیجه ۷۲ بر ۴۲ شکست بدهد و دومین برد خود در این رقابت‌ها را بدست بیاورد.

امید هادی اظهر، محمدحسن سیاری، محمد محمدنژاد، حکیم منصوری و مرتضی عابدی، بازیکنان ایران در شروع این بازی بودند.

کوارتر اول با تساوی ۱۵-۱۵ تمام شد، اما شاگردان محمدرضا دستیار در کوارتر دوم عملکرد بسیار بهتری ارائه کردند و با نتیجه ۲۰ بر ۱۰ پیروز شدند تا نیمه اول ۳۵ بر ۲۵ به پایان برسد.

تیم ایران که در نخستین دیدار خود مقابل افغانستان به برتری دست یافته بود، به عملکرد خوب خود در کوارتر‌های سوم و چهارم نیز ادامه داد و نتایج ۱۸ بر ۴ و همچنین ۱۹ بر ۱۳ را رقم زد و با ثبت برتری ۳۷ بر ۱۷ در نیمه دوم، در مجموع با حساب ۷۲ بر ۴۲ پیروز شود.

در پایان این بازی «ژین ژو لی» با ۲۰ امتیاز، به عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان معرفی شد. از این ایران نیز مرتضی عابدی با کسب ۱۴ امتیاز، بیشترین امتیاز را کسب کرد.

تیم کشورمان که در دوره قبلی در ۲۰۱۸ جاکارتا قهرمان شده بود، با این برد ۴ امتیازی شد و با توجه به یک بازی کمتر نسبت به چین، در رده دوم گروه A ایستاد. این تیم در سومین بازی خود در سه‌شنبه به مصاف فیلیپین می‌رود.