اظهارات جالب و خواندنی آزمون درباره تیم ملی

مریم آزمون در این خصوص گفت: اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال از 15 تا 18 دی ماه در مرکز ملی فوتبال برگزار شد. ما با دیدن مسابقات لیگ برتر و دیدن بازیکنان در تیم‌های باشگاهی عزم مان را جزم کردیم تا در تیم ملی جوانگرایی و پوست اندازی خوبی داشته باشیم که برای جام ملت‌های آسیا آماده شویم.

وی افزود: بازیکنان خوبی در لیگ بازی می‌کنند خصوصا بازیکنان نوجوان و جوانی که سال‌های گذشته در تیم‌های ملی حضور داشتند و تجربه ملی بسیار خوبی دارند. همچنین بازیکنانی داریم که در تیم‌های باشگاهی خود تلاش می‌کنند و من عملکردشان را ارزیابی کرده و در این اردو از 25 نفرشان دعوت کردم تا آنهایی که می توانیم در ساختار و برنامه تیمی در آینده به ما کمک کنند را ارزیابی و انتخاب کنیم.

اظهارات جالب و خواندنی آزمون درباره تیم ملی

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان همچنین با اشاره به غیبت بازیکنانی که در مقدماتی المپیک شرکت کرده بودند، اظهار کرد: این بازیکنان در این اردو حضور ندارند چون سالهاست با آنها کار می‌کنیم و عملکردشان را می‌دانیم و برای تقویت تیم ملی نیاز داریم که بازیکنانی را وارد تیم ملی کنیم که بتوانند در آینده افتخارآفرینی کنند.

وی با ابراز ناراحتی از دست دادن ملیکا محمدی خاطرنشان کرد: پیدا کردن جایگزین برای ملیکا محمدی غیر ممکن نیست اما بسیار سخت است چون ملیکا بازیکن خاصی بود و با توجه به اینکه سالها در آکادمی‌های آمریکا آموزش دیده بود و بسیار پر تلاش بود و از لحاظ فنی کارآمد و از لحاظ اخلاقی نمونه بود و الگوی تمام عیار بود. ملیکا برای کشور یک سرمایه بود و امیدوار هستم بازیکنان و مربیان تلاش کنیم تا از این ملیکاها بسازیم و از آنها نگهداری کنیم تا برای کشور افتخارآفرینی کنند.

آزمون درخصوص برنامه تیم ملی جهت شرکت در جام ملت‌های آسیا گفت: ما به خاطر مسابقات انتخابی المپیک مجبور شدیم مسابقات لیگ را به تعویق بیاندازیم و الان با برنامه ریزی که سازمان لیگ انجام داده می‌خواهیم برنامه های لیگ پیش برود و بازیکنان در تیم‌های باشگاهی خودشان بازی کنند و ما هم آنها را رصد می‌کنیم تا اسفندماه که برای شرکت در مسابقات فیفا دی برنامه ریزی کرده‌ایم که یک بازی دوستانه انجام دهیم و آمادگی تیم ملی فوتبال هم حفظ شود. بعد از مسابقات لیگ برنامه ریزی درازمدت تا جام ملت‌های آسیا باید انجام دهیم و ما برنامه خود را به فدراسیون می‌دهیم تا اجرایی کنیم.

وی ضمن بیان این مطلب که نیاز به پیشرفت بیشتری در تیم ملی فوتبال بانوان هست، اظهار کرد: فوتبال ما به لحاظ روحی و روانی در موقعیت خوبی قرار دارد و سال گذشته توانستیم در مسابقات بین المللی بازی‌های خوبی به نمایش گذاشته و نتایج خوبی کسب کنیم و رنکینگ مان را به 54 جهان برسانیم که نشان می‌دهد چقدر پیشرفت داشته ایم اما این برای فوتبال ما کافی نیست امیدواریم بازیکنان ما در باشگاه‌ها پرتلاش تر ظاهر شوند و مربیان با تلاش بیشتر بازیکنان بهتری را بسازند که وقتی این بازیکنان برای تیم‌های ملی خود می‌آیند بتوانیم با فراغ بالا بهتر و به لحاظ فنی در موقعیت بهتری با حریفان مان روبرو شویم.