پرسپولیس خاطره آب‌های آلوده را زنده کرد!

بعد از تقابل ذوب آهن و پرسپولیس در هفته هجدهم لیگ برتر بازیکنان تیم قرمزپوش در مصاحبه‌های بعد بازی حرف‌هایی زدند که باید حتماً مورد پیگیری نهادهای ذی‌ربط و مقامات مسئول قرار گیرد.

البته که باشگاه ذوب آهن تمام اتهامات را رد کرد. آنچه در اخبار حاشیه‌ای از برخورد ماموران با بعضی بازیکنان پرسپولیس مقابل رختکن از اصفهان مخابره شده هم یک مسئله طبیعی و معمولی در برگزاری مسابقات است که خیلی هفته‌ها در شهرهای مختلف اتفاق افتاده و بعد از این هم تکرار خواهد شد.

منظور ما مشخصاً آن بخشی است که بازیکنان پرسپولیس مدعی یافتن کاغذهای عجیب و غریب در رختکن خود شدند، این مسئله آنقدر جدی و مهم هست که باید حتماً پیگیری شود.

اما حتی اگر این اتفاقات بعد بازی هم نبود، باز به خاطر صحنه‌هایی که در طول ۹۰ دقیقه مسابقه در فولادشهر دیدیم این بازی به جمع معماهای تاریخ لیگ برتر اضافه می‌شد! به خصوص که مسابقه در فولادشهر بود و ما قبلاً تجربه و خاطره اتفاقات عجیب و غریب در این ورزشگاه را داشته‌ایم! به خصوص وقتی یک پای قضیه پرسپولیس باشد!

اگر از هر مورخی که در فوتبال ایران فعال است بپرسید سه اتفاق عجیب و غریب در تاریخ برگزاری لیگ برتر را نام ببر قطعاً به داستان آب‌های آلوده و ماجراهای بازی پرسپولیس و سپاهان در همین ورزشگاه فولادشهر اشاره خواهد کرد!

اتفاقی که هنوز هم زوایای پنهان آن باقیست و خیلی‌ها هنوز هم نمی‌دانند اصل ماجرا چه بود و چه شد! در سال‌هایی که ورزشگاه نقش جهان آماده نشده بود و هر دو تیم اصفهانی بازی‌های خانگی خود را در فولادشهر برگزار می‌کردند و کیست که نداند در رقابت حساس بین دو بزرگ تهرانی و اصفهانی همیشه حاشیه‌هایی وجود دارند که گاه از متن جلوتر می‌روند!

بازی این هفته هم یادآور همان خاطرات بود. کسانی که آن مسابقه را به یاد دارند - حتی از طریق تصاویر تلویزیونی - متعجب می‌شدند که چرا بازیکنان پرسپولیس اینقدر بی تعادل هستند و مدام روی زمین می‌افتند؟ بعد از مسابقه ادعا شد که بازیکنان تحت تاثیر آبهای آلوده‌ای بودند که در رختکن خوردند!

همانطور که گفتیم این پرونده به سرانجامی نرسید و هیچکس نمی‌داند آن روز واقعاً چه شد اما از لحظه‌ای که بازی پرسپولیس و ذوب آهن شروع شد، سر خوردن‌های عجیب و غریب بازیکنان دو تیم خیلی بیشتر از حد طبیعی و معمول بود کاملاً به چشم می‌آمد!

مهدی ترابی در این میان رکورددار بود که تعداد سر خوردن‌ها و زمین افتادن‌هایش در همان نیمه اول دو رقمی شد! چه با توپ و چه بدون توپ، چه تحت فشار بازیکن حریف و چه تنها و این از بازیکنی با تجربه که ۵۰ بازی ملی دارد بسیار عجیب و بعید بود!

خود بازیکنان ذوب آهن هم زیاد سر می‌خوردند و تعداد توپ‌های لو داده هر دو تیم خیلی بیشتر از حد استاندارد و نرمال بود. البته که می‌پذیریم هوای سرد و بارندگی و احتمال یخ زدن چمن می‌تواند منجر به این اتفاق شود اما واقعاً میزان سر خوردن‌های بازیکنان خیلی بیشتر از حد استاندارد بود!