بزرگ‌ترین حامی بیرانوند در پرسپولیس

سرمربی برزیلی تیم پرسپولیس مثل کوه پشت علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی‌پوش تیمش بوده و این موضوع را ثابت کرده است.

پرسپولیس در حالی برابر تیم فولاد خوزستان با نتیجه ۴-۲ شکست خورد که علیرضا بیرانوند سنگربان سرشناس و ملی پوس این تیم روز خوبی را پشت سر نگذاشت.

گل اول فولاد خوزستان که در دقیقه ۱۰ و روی یک ارسال ساده موسی کولیبالی با اشتباه محرز علیرضا بیرانوند به ثمر رسید، بسیار عجیب و غیرقابل تصور بود. گل دوم اما حاصل همکاری مشترک سایر مدافعان پرسپولیس رقم خورد. در دقیقه ۴۱ بازی، سانتر وحید حیدریه از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر رو به عقب فرشاد فرجی در آستانه ورود به دروازه قرار گرفت و عبدالکریم حسن که قصد دفع توپ داشت موفق نشد و گل به خودی زد. شاید گل دوم فولاد روی اشتباه عبدالکریم حسن زده شده باشد اما انتظار می‌رفت علیرضا بیرانوند هم واکنش بهتری روی آن داشته باشد.

علیرضا بیرانوند

با این وجود اوسمار ویرا در نشست خبری پس از پایان دیدار با فولاد خوزستان، درباره اشتباه تأثیرگذار علیرضا بیرانوند در هر دو گل فولاد به پرسپولیس گفت: «فولاد در توپ‌های سوم عملکرد بسیار خوبی دارد. بیرانوند بازیکنی بزرگ است و رهبر خیلی بزرگی در رختکن محسوب می‌شود که حمایت کادر فنی و بازیکنان را دارد.»

در همین ارتباط شنیدیم اوسمار ویرا به این نیز بسنده نکرده و در رختکن به علیرضا بیرانوند روحیه داده است. اغراق نیست اگر بگوییم یکی از حامیان بزرگ اوسمار ویرا برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس، علیرضا بیرانوند بوده است. حالا به نظر می‌رسد اوسمار ویرا آن روزها را فراموش نکرده باشد و با حمایت تمام قد از گلر شماره یک خود، پاسخ حمایت آن روزهای علیرضا بیرانوند را می‌دهد.

گفتنی است در شرایطی که پس از جدایی یحیی گل محمدی و پاسخ منفی برانکو به پیشنهاد پرسپولیس، گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد سرمربی جدید این تیم به گوش می‌رسید ناگهان پای یک بازیکن بزرگ وسط آمد.

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان هم که به همراه تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا حضور داشت، درباره انتخاب احتمالی اوسمار ویرا واکنش نشان داد. او یک استوری منتشر کرد که هجمه طرفداران پرسپولیس را به دنبال داشت و در نهایت علیرضا بیرانوند در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «من استوری را به خاطر این برای اوسمار گذاشتم بابت اینکه سرمربی را انتخاب نکردند و ممکن است سرمربی جدید اوسمار را نخواهد اما من از اوسمار تشکر کردم در روزهایی که نمی‌دانی تکلیف چیست، برای پرسپولیس تلاش می‌کنی. حالا من می‌گویم اگر قرار است اتفاقی بیفتد، شما که لیست را بر اساس لیست آقای گل‌محمدی می‌گیرید و آقای اوسمار هم که ۵۰ درصد آقای گل‌محمدی است و تیم را تمرین می‌دهد و سه بازی دوستانه داشته و تمام شخصیت تیم را می‌شناسد.خودم شخصا به عنوان کسی که با کادرفنی کار کردم، این را می‌گویم. حرفم این نیست که آقای اوسمار را بگذارید، می‌گویم خوبش این است که آقای اوسمار سه هفته تیم را تمرین داده و سه بازی دوستانه انجام داده و بازیکنانی هم که گرفتید با مشورت آقای اوسمار و گل‌محمدی بوده. او این بازیکنان را می‌شناسد و تیم را هم به اردو خواهد برد، پس تیم را بدهید دستش این کادرفنی باشد.»

بر کسی هم پوشیده نیست پس از انتخاب اوسمار ویرا، اتوبان این رفاقت دو طرفه شده است و سرمربی پرسپولیس در روزهای بد علیرضا بیرانوند نیز دست از حمایت از بازیکن محبوب خود بر نمی‌دارد.