محسن کائیدی به نشان برنز دست یافت

 مسابقات پرتاب وزنه کلاس F۳۴ بازی های پارالمپیک ریو بعد از ظهر پنج شنبه در استادیوم المپیک ظهر ریودوژانیرو برگزار شد و محسن کائیدی از ایران با حریفانی از تونس، امارات، قرقیزستان، قطر، چین، کلمبیا (۲ ورزشکار) و مراکش به رقابت پرداخت.

کائیدی در پرتاب اول خود موفق به ثبت رکورد ۳۳/۴۲ متر شد و در پرتاب های دوم و سومش مرتکب خطا شد.

ملی‌پوش پرتاب نیزه پارالمپیکی کشورمان در تلاش چهارم خود نیزه را ۳۲/۲۵ متر پرتاب کرد و در پرتاب پنجم و ششم باز هم مرتکب خطا شد.

بدین ترتیب کائیدی با رکورد ۳۳/۴۲ متر در رده سوم ایستاد و به مدال برنز بسنده کرد تا ششمین برنز کاروان کشورمان به نام او ثبت شود.

در این رقابت مائوریسیو والنسیا از کلمبیا با ۳۶/۶۵ متر قهرمان شد و یان ژانگ وانگ از چین با ۳۴/۱۵ متر به مقام نایب قهرمانی رسید.

کاروان پارالمپیک کشورمان تاکنون ۷  طلا، ۶ نقره و ۶ برنز کسب کرده است.

مدال‌های ایران تا روز هشتم به شرح زیر است:

 

طلا: ساره جوانمردی (۲ طلا در تیراندازی)، مجید فرزین (وزنه‌برداری)، محمد خالوندی (پرتاب نیزه) و غلامرضا رحیمی (تیراندازی با کمان)، سیامند رحمان (وزنه برداری) و زهرا نعمتی (تیراندازی با کمان)

نقره: سامان پاکباز (پرتاب وزنه)، علیرضا قلعه‌ناصری (پرتاب دیسک)، نعمتی و رنجبر (میکس ریکرو تیمی)، سجاد محمدیان (پرتاب وزنه) و عبدالله حیدری (پرتاب نیزه) و سجاد نیک پرست (پرتاب نیزه)

برنز: پیمان نصیری (دوی ۱۵۰۰ متر)، ابراهیم رنجبر (تیراندازی با کمان)، علی صادق زاده (وزنه برداری)، اسدالله عظیمی (پرتاب وزنه)  و جواد حردانی(پرتاب نیزه) و محسن کائیدی (پرتاب نیزه)

پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو از ۱۸ شهریور ماه با حضور چهار هزار و ۳۵۰ ورزشکار از ۱۵۹ کشور جهان به‌میزبانی شهر ریودوژانیروی برزیل آغاز شده است و تا ۲۸ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

کاروان ورزشی کشورمان با عنوان «منا» متشکل از ۱۱۱ ورزشکار در ۱۲ رشته ورزشی در این دوره از بازی‌ها حضور دارد.