پیش بینی پیشکسوت سرخپوشان/ بازی دو بر یک به نفع پرسپولیس می شود

محمود کلهر در مورد درگذشت ابراهیم آشتیانی پیشکسوت پرسپولیس گفت: شب گذشته با اردلان آشتیانی تماس گرفتم و گفت حال پدرش چندان خوب نیست و قصد دارند او را به بیمارستان ببرند، امروز صبح خبر تلخ ابراهیم آشتیانی را شنیدم و وقتی با او تماس گرفتم اردلان به شدت گریه می‌کرد و فهمیدم متاسفانه این خبر تلخ صحت دارد.

وی افزود: آشتیانی از مردان با صلابت، با اخلاق و فنی فوتبال ایران بود. او غرور زیادی داشت و واقعاً با صلابت بود. زمانی که سرمربی داماش بودم اردلان پسر ابراهیم آشتیانی شاگرد من بود و همین مسئله باعث شد آشتیانی مشاوره‌های خوبی به من بدهد و کمک زیادی به من در داماش کند، متاسفانه ما قدردان پیشکسوتانمان نیستیم و کمتر به آنها توجه می‌کنیم. همین که از پیشکسوتان کمک ذهنی بگیریم و به آنها توجه کنیم برای آنها بسیار خوشایند است. دوری از فوتبال و بی‌توجهی باعث ناراحتی آنها می‌شود.

وی افزود: بی‌توجهی‌ها و فراموش کردن پیشکسوتان باعث بیماری و درد آنها می‌شود. آشتیانی یک مرد بزرگ و الگوی خوب بود که در هر جایی حضور پیدا نمی‌کرد. باشگاه‌های بزرگ باید به پیشکسوتان خود توجه کنند. افرادی که نامشان در تاریخ ثبت شده باید در مسند کار باشند و تجربیات گرانبهای خود را در اختیار نسل جدید بگذارند. رسانه‌ها در این بخش از دیگران جلوتر هستند. آنها پیشکسوتان را فراموش نکردند و هرچند وقت یک‌بار در تماس‌هایی که برقرار می‌کنند یادی از پیشکسوتان می‌کنند.

پیشکسوت پرسپولیس تاکید کرد: در این مدت با اردلان آشتیانی دائم در تماس بودم و می‌دیدم او چقدر مهربان بالای سر پدر خود حضور دارد و دائماً پیگیر کارهایش است. جا دارد به خانواده مرحوم آشتیانی و اردلان عزیز تسلیت بگویم. واقعاً او زحمت زیادی کشید و کسی را از دست داد که از بزرگان فوتبال بود.

کلهر در مورد دربی ۸۵ تصریح کرد: برانکو چند سالی است که هدایت پرسپولیس را بر عهده دارد و شناخت خوبی از این بازی و مهره‌های تحت فعالیتش دارد. وینفرد شفر سرمربی استقلال تازه به ایران آمده و شناخت کافی از این تیم ندارد البته او دستیاران خوبی مثل بیژن طاهری دارد ولی در حال حاضر شرایط پرسپولیس بهتر به نظر می‌رسد. پرسپولیس در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا شرایط خوبی داشت و در کل از آمادگی بالایی بهره می‌برد. اگر برانکو با شجاعت تیمش را به زمین بفرستد و از بازیکنان هجومی بیشتر استفاده کند، پتانسیل اینکه بازی را به نفع خودش به اتمام برساند را دارد، فکر می‌کنم مثل دربی قبلی که ۵ گل داشت این مسابقه هم پرگل باشد و دو تیم از فرصت‌های بیشتری بهره‌مند شوند.

وی در مورد پیش‌بینی اش از نتیجه دربی ۸۵ عنوان کرد: فکر می‌کنم این بازی گل داشته باشد و پرسپولیس با نتیجه ۲ بر یک برنده شود البته در دربی تیم ضعیف همیشه بازنده نیست.

پیشکسوت پرسپولیس در پایان در مورد بحث قلیان کشی فوتبالیست‌ها گفت: هیچکس این اتفاق را تائید نمی‌کند. بازیکنان بزرگسال الگوی نوجوانان و نونهالان هستند. این رفتارها پسندیده نیست امیدوارم اخباری که مطرح شده صحت نداشته باشد، فوتبالیست‌ها زیر ذره‌بین هستند و باید دقت بیشتری روی رفتار خود داشته باشند، باز هم تاکید می‌کنم امیدوارم این مسئله صحت نداشته باشد.