به گزارش برنا، از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد پنج شنبه دو تیم رئال مادرید و بارسلونا نخستین ال کلاسیکوی سال ۲۰۱۲ را در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو برگزار کردند که طی آن آبی و اناری پوشان با نتیجه ۲-۱ میزبان سفیدپوش خود را شکست دادند تا در آستانه صعود به نیمه نهایی قرار بگیرند.

خوزه مورینیو در این بازی تیمش را با ترکیب کاسیاس، راموس، کاروالیو، کونترائو، آلتینتوپ، پپه، دیارا، آلونسو، رونالدو، بنزما و هیگواین به میدان فرستاد.

برای بارسا نیز پینتو، پیکه، پویول، آبیدال، آلوز، بوسکتس، ژاوی، اینیستا، فابرگاس، مسی و الکسیس سانچز از ابتدا بازی کردند.

در دقیقه ۱۱ کریستیانو رونالدو روی پاس بنزما در یک ضد حمله صاحب توپ شد و با شوتی زمینی توپ را از زاویه بسته از بین پاهای پینتو عبور داد تا ورزشگاه غرق در شادی شود.

چند دقیقه بعد الکسیس می توانست کار را به تساوی بکشاند، اما ضربه سر او با بدشانسی به دیرک عمودی برخورد کرد. در نیمه اول توپ بیشتر در اختیار میهمان بود، اما آنها نتوانستند گلزنی کنند.

با شروع نیمه دوم بارسا خیلی زود گل تساوی را به ثمر رساند. در دقیقه ۴۸ کرنر ارسالی ژاوی را کارلس پویول با یک ضربه سر شیرجه ای و محکم به تور دروازه کاسیاس رساند.

۵ دقیقه بعد روی همکاری عالی فابرگاس و اینیستا باز هم دروزاه رئال تهدید شد، اما ضربه اینیستا با خوش شانسی میزبان باز هم به دیرک برخورد کرد.

سفیدپوشان این این حرکت را بدون پاسخ نگذاشتند و ضربه سر بنزما در دقیقه ۶۲ به دیرک عمودی دروازه بارسا برخورد کرد و به بیرون رفت.

خوزه مورینیو که نمی خواست با تساوی این دیدار را به پایان برساند، اوزیل و کایخون را به جای دیارا و هیگواین به میدان فرستاد، اما این تعویض ها نه تنها مثمر ثمر نبود، بلکه حتی باعثشد بارسا به گل دوم نیز برسد.

در دقیقه ۷۷ پاس طلایی مسی به اریک آبیدال فرانسوی رسید و این مدافع کهنه کار با ضربه ای دقیق برتری را به اردوی میهمان برد. این سومین گلی بود که آبیدال توانسته بود در طول دوران بازیگری اش به ثمر برساند.

در ادامه نیز حتی حضور گرانرو به جای پپه نیز فایده نداشت تا رئال باز هم در ورزشگاه اختصاصی خود مغلوب بارسا شود.

در واقع در نیمه دوم پپ گواردیولا سرمربی جوان بارسا با بازیخوانی عالی خود توانست یک برد دیگر را در شب جشن تولد خود به ثبت برساند.

از نکات تاسف برانگیز این مسابقه خشونت بازیکنان هر دو تیم از جمله پپه، آلوز، فابرگاس و کونترائو بود که با حرکاتی زشت مانع حرکت بازیکنان حریف می شدند. در یکی از این صحنه ها و در نیمه دوم پپه به عمد دست مسی را که روی زمین افتاده بود، لگد کرد، اما داور این صحنه را ندید.

گفتنی است بازی برگشت بامداد پنج شنبه هفته آینده به میزبانی ورزشگاه نیوکمپ برگزار خواهد شد.