بازیگر نقش سانگا در امپراطوری بادها

سانگا بعد از مرگ سونگ یانگ از طرف درباریان و روسای قبایل به مقام رئیس قبیله بیرو رسید و قبل از آن یک تاجر بود در زمان سلطنت یوری بیشتر قدرت اقتصادی و تجاری گوگوریو دست قبیله بیرو افتاد. بیرو بیشترین حق امتیاز تجارت در میان سایر قبایل دیگر را داشت؛ همچنین بیشتر وزیران گوگوریو از طرف سانگا انتخاب می‌شدند.

بعد‌ها سانگا خواهرزاده خود را به همسری یوری در آورد. همچنین بعد دختری از قبیله بیرو که همان ملکه جیلی بود به همسری موهیول درآورد که این قدرت قبیله بیرو را در آن مدت بیشتر کرد. در دهمین سال سلطنت پادشاه یوری سانگا رئیس کل قبایل گوگوریو شد، اما بعد‌ها شخصی به اسم بی گوک که یکی از دستیاران سانگا بود به خاطر حرص و طمعی که داشت با بویو متحد شد و به کشورش خیانت کرد. او سانگا را به قتل رساند و خود رئیس قبیله بیرو شد.

بازیگر نقش سانگا در امپراطوری بادها

کیم بیونگ کی (Kim Byung-ki) در سریال امپراطور بادها نقش سانگا را بازی می‌کند. او متولد ۲ نوامبر ۱۹۴۸ در کره جنوبی، فارغ التحصیل از دانشگاه چونگ آنگ است که با فیلم مردم باویگل (People of Bawigol) در سال ۱۹۸۱ جلوی دوربین رفت.

بیونگ کی سال ۲۰۰۶ با سریال جومونگ (Jumong) در نقش یونتابال به شهرت رسید. علی‌همت مومی‌وند در دوبله سریال امپراطور بادها صداپیشه نقش سانگا است.