تهران آماده ارائه خدمات نوروزی به مهمانان فرهنگی

وزارت آموزش‌وپرورش یکی از اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر است و بر همین اساس در ایام نوروز آماده پذیرش و اسکان فرهنگیان در مدارس کشور است.

هر سال نوروز، مدارس سراسر کشور برای اسکان نوروزی فرهنگیان آماده می‌شوند و آموزش‌وپرورش یکی از یکه‌تازان در بازار سفرهای نوروزی است. نوروز 96 نیز به روال سال‌های گذشته، مدارس کشور میزبان مسافران نوروزی هستند و آنگونه که عباس باقری مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش می‌گوید: امسال 29 میلیارد تومان برای اسکان نوروزی فرهنگیان در نظر گرفته شده که 6 برابر سال گذشته است.

روال اسکان فرهنگیان در مدارس بدین صورت است که کلاس‌های درس با تجهیز شدن به امکاناتی از جمله تخت، تلویزیون، فرش و یخچال برای پذیرش فرهنگیان آماده می‌شوند و هر فرد در نهایت تا سه روز می‌تواند در مدارسی که به مراکز اسکان تبدیل شده‌اند، حضور یابد.

در طرح اسکان فرهنگیان، کلاس‌های درس به گروه‌های ویژه،‌ الف، ب و ج تقسیم می‌شوند که کلاس‌های گروه ویژه با امکاناتی همچون تخت، فرش، یخچال، تلویزیون، وسایل گرمایشی و سرمایشی، پتو و بالش دارای بهترین امکانات و بیشترین قیمت هستند و به تدریج امکانات در سایر گروه‌ها کمتر می‌شود.

ثبت‌نام اینترنتی اسکان نوروزی فرهنگیان از 5 اسفند 95 آغاز شده و تا 22 اسفند ادامه دارد و 25 درصد ظرفیت پذیرش به ثبت نام اینترنتی اختصاص دارد و فرهنگیان بدین منظور باید به سامانه www.eskan.medu.ir مراجعه کنند.

به هر حال، آموزش‌وپرورش در ایام نوروز تلاش می‌کند تا با تجهیز کلاس‌های درس خود خدماتی را به جامعه مخاطبانش یعنی فرهنگیان ارائه دهد هر چند این خدمات نتوانسته رضایت نسبی فرهنگیان را کسب کند و برخی معتقدند کلاس‌های درس سهم معلمان است و خانه‌های معلم برای سودآوری بیشتر به غیرفرهنگیان می‌رسد.

آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران نیز در ایام تعطیلات نوروز 96 میزبان مسافران فرهنگی است، در همین رابطه شهباز بیگی معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل آموزش‌‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران در رابطه با اسکان نوروزی فرهنگیان در شهرستان‌های استان تهران  اظهار کرد: شهرستان‌های استان تهران به واسطه جغرافیایی که دارد هر سال پذیرای مهمانان فرهنگی است.

وی افزود:‌ در شهرستان‌های استان تهران 21 پایگاه و 25 آموزشگاه داریم و براین اساس 121 کلاس ویژه و 234 کلاس در گروه «الف» میزبان فرهنگیان در ایام نوروز است، در مجموع 355 کلاس درس در گروه‌های ویژه و «الف» آماده پذیرایی از فرهنگیان هستند و امسال به منظور افزایش کیفیت خدمات دهی به فرهنگیان کلاس‌های گروه «ج» را حذف کرده‌ایم و به دنبال ارائه خدمات متناسب با شان فرهنگیان هستیم.

بیگی گفت:‌ یک زائرسرا در مشهد با 26 سوئیت داریم که آماده ارائه خدمات به فرهنگیان در نوروز 96 است و زائرسرای دیگری در شهرری نیز با 10 سوئیت آماده پذیرش فرهنگیان است. یک مرکزی رفاهی و اردوگاه در دماوند و یک اردوگاه نیز در شهریار آماده استقبال از فرهنگیان هستند.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل آموزش‌‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: امکانات موجود در کلاس‌های گروه ویژه و «الف» تقریبا مشابه یکدیگر است با این تفاوت که در کلاس‌‌های گروه ویژه تخت وجود دارد.همچنین امسال تلاش کردیم تا اتاق‌‌‌ها را شارژ کنیم یعنی در بدو ورود فرهنگیان به اتاق‌ها برخی اقلام خوراکی در یخچال‌ها موجود باشد.